door JantjeV8 » 13 jul 2010, 07:49
Ik heb zelf al behoorlijk wat W123's gekocht verspreid door Europa. De kilometerstand heb ik nooit en te nimmer gecontroleerd, sterker nog, het boeit me niet. Ik probeer op de tastbare punten een auto te beoordelen en te doorgronden, dat is al moeilijk genoeg, bij iedere auto kom je toch iedere keer wel verassingen tegen.
Ook dat geeft niks, als je ze maar oplost. En juist dat steekt mij zo door de vele gevallen die de zaak besodemieteren. Om maar niet van die terugdraaipraktijken te spreken om een auto zo duur mogelijk te verkopen. Ze doen er geen drol aan, betalen 250euro aan een poestbedrijf, hooguit wat roestblazen wegspuiten en dan boven de 6K proberen te verkopen.
Iemand met bezieling voor deze auto's doet dat zo niet. Zelf lig je heel de winter onder de auto te lassen, besteedt er uren en uren aan om van de kosten maar niet te spreken en dan beur je uiteindelijk 4 ruggen. Maar ja, ook dat doe je zelf, ieder zijn manier.
Momenteel ben ik bezig met een station, W124 300TDT, ding heeft 5 ton gelopen maar controleren doe ik het niet. Als de cardan er onderuit giert heb ik het daar met de eigenaar over.
Of een auto mooi of niet mooi is heb je in 2 minuten gezien. Daar hoef je geen kenner voor te zijn. Tot dat moment is er niks aan de hand. Zorg dat je vrouw thuis blijft!!! Pas dan komt de werkelijke beoordeling van een auto, en een mooie auto laten staan is blijkbaar vaak erg moeilijk.
Heren, we hebben een forum vol met dergelijke verhalen en misstanden. Aankoopkeuringen, handleiding voor aanschaf van een W123, verhalen, ervaringen, reportages en noem maar op. Toch blijft het voorkomen.
Eigenlijk is het vrij simpel aan te geven:
Op het moment dat een W123 meer dan 5k knoeten kost, hoort er een restauratie verslag met foto's bij te zitten. Daaronder moet je geluk hebben, of kenner zijn.