[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
120000 km verloren... : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:32

120000 km verloren...

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Re:120000 km verloren...

Berichtdoor jan280CE » 30 maart 2010, 08:10

De Duitse verkoper heeft de auto verkocht zonder boekjes en onderhoudspapieren. Nu zijn ze er plotseling wel bij. Het zegt niet zoveel over de kwaliteit van de auto die je op foto's toch al slecht kunt bepalen, maar meer over de handelwijze van de huidige verkoper.

De bedoeling van een dergelijk topic is dan ook niet uitspraken te doen over vermeende kwaliteit van auto's, dan moet je zelf gaan kijken en beslissen, maar potentiele liefhebbers te waarschuwen voor praktijken die in de tweedehands autohandel nog (te) vaak voorkomen.

Groet,
Jan
jan280CE

Berichtdoor Hans230CE » 30 maart 2010, 16:48

Foefelare, foefelare

Hebben jullie geen consumentenprogramma daar in het noorden. Lijkt met spek voor hun bek.

Ik had dit topic ergens gemist, maar heb het met een glimlach doorgelezen; DE AUTOBRANCHE zit vol met adders, dat weet ik en jullie ook denk ik. Er zijn goede verkopers en er zijn bonafide. Alles is te omzeilen.

Voorbeeld 1; een maat heeft een MB 220CDI van MY02 dacht ik, rijd beroepshalve zeer veel en heeft net voor zijn 1e technische keuring 2,5ton laten afhalen van zijn km stand, van +- 450D naar net geen 200. Heeft er nog 180 bijgedraid en de wagen is verkocht met net geen 400d.
Vanaf zijn eerste keuring kan hij niet meer teruggedraaid worden, want die wordt daar genoteerd; 250.000 eraf in welgeteld 20 min. en 100€ lichter

Voorbeeld 2; Op een BBC programma zag ik laatst hoe je op het WWW voor 50£ een nieuwe geschiedenis koopt voor je wagen. Teller teruggedraaid en een nieuw onderhoudsboekje erbij. Ze hadden 1 fout gemaakt, in een Golf MY06 hadden ze een ohb gestoken die pas gedrukt was in 2008.....

Tja, je moet wakker zijn als je een wagen koopt en niet alleen bij jullie, het kan overal voorkomen. Nu is de Belgische CARAS ook maar een lapmiddeltje, want vanaf dat ik bij mijn bandenboer binnenga om wielen te wissellen, staat dat er ook op.

En zolang er geen gedetailleerd verslag bij is van de uitgevoerde werken, weet ik het niet!!
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Weizengelb » 30 maart 2010, 18:22

Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee

Berichtdoor JantjeV8 » 30 maart 2010, 18:33

En op een of andere manier blijven die praktijken erg veel rond de Ster hangen...

Het is heel frapant dat er na zo'n 5 gebruiksgeneraties nog steeds aan deze auto's handelswaarde is te koppelen.

Ik heb meer dan eens hoofdschuddend hier topics zitten lezen van aangeschafte auto's die erg trots worden voorgesteld, en waar na enkele weken de technische topics mee gevuld worden, waarbij de betreffende eigenaar tijdens zijn zoektocht technisch goed aangepakte W123's laat staan en 'mooi zijn' prevaleert boven 'goed zijn'.<br><br>Post edited by: JantjeV8, at: 2010/03/30 18:37
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor Motormongool » 30 maart 2010, 19:03

Dat dit topic maar vaak gelezen zal worden, ter leering ende vermaeck zeg maar.
Of: Een gewaarschuwd man telt voor 2 ;-)

Moedig van de nieuwe eigenaar dat hij zich hier kenbaar maakt.
Motormongool

Berichtdoor Topasbrauner » 30 maart 2010, 19:24

prefereert inderdaad.

blijft een mooie auto een 300TD. nog veel plezier ermee. je had ook een kunnen kopen van een oplichter waarbij je moet zorgen dat je wasstraten mijdt, omdat de lak er anders af vliegt. nu heb je een gekocht van een oplichter waarbij de kms niet kloppen maar het wel een goede wagen is. tja wat heb je liever.

maar ik wens je veel succes. ik ben het geheel met motormongooltje eens. het is een verslavend forum qua lol en vermaak. helemaal als onze heintjes zometeen weer hun prairiehondenkopjes boven het gras uitsteken. ik zet 50 euro op terugkeer binnen 14 dagen. jjjjjjooooeeeeeehhhhhhooooooeeee
Topasbrauner

Berichtdoor JantjeV8 » 30 maart 2010, 19:34

Topas B. is altijd kritisch, dus ik nu ook:
Job, 300_td is niet de auto waarover dit topic begon. Hij is enkel bij dezelfde handelaar aangeschaft als waar de 240TD met de 'bewezen' terugdraaipraktijken is verkocht.
De eigenaar van die betreffende 240TD heeft zich nog niet hier gemeld.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Topasbrauner » 30 maart 2010, 20:11

ok jan helder! mvg job
Topasbrauner

Berichtdoor 250petrolgrun » 22 jun 2010, 13:58

En het gaat nog steeds verder bij meneer Sikkens in Finsterwolde!

De Duitsers gaan het het top op de bodum uitzoeken!

Lees dit verhaal maar weer eens op het Duits W123 forum!

http://www.w123-forum.net/phorum/read.p ... sg-1296077

Groet, Arno
250petrolgrun

Berichtdoor wwwW123 » 22 jun 2010, 15:25

nog wat aanvulling; rubbers van rempedalen zegt ook niet alles. die kunnen na xx kilometers ook al eens vervangen zijn en daarnaast is rijgedrag (nerveuze voet bijv.) ook bepalend. interieur; de ene persoon maakt iets vies in 1 jaar, de ander in 25 jaar. dan nog of de wagen binnen of buiten (zonlicht) heeft gestaan enz.enz.
kortom; kijk en test wat je koopt en bepaal dan je prijs en stop met de droom dat je voor 2000 euro een bijna nieuwe belastingvrije wagen koopt waar nog de eerste lak op zit en eigenlijk altijd in de showroom heeft gestaan bijvoorbeeld...
voorbeeld; ik heb een W114 die origineel aantoonbaar met simpelweg de originele duitse fahrzeugbrief met eigenaar van 80 (dus waar moet zo'n ouwe nog heenrijden??)maar 65000 gelopen had. echter had de wagen de laatste 5 jaar ongebruikt buiten gestaan, waardoor ik toch heel veel moest vervangen...
mijn 240TD met 220000 zag er beter uit op alle vlakken.
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor Broekhof » 08 jul 2010, 10:31

Hij heeft weer een "nieuwe" te koop staan voor een nieuw slachtoffer!
zie de link:

http://link.marktplaats.nl/360098175

Gr. Martin
Broekhof

Berichtdoor Herman250 » 08 jul 2010, 10:52

Hoi,

Ik heb dit hele topic eens doorgelezen. Bij het kopen van een klassieker moet je altijd één ding bedenken; te mooi om waar te zijn is meestal niet waar! Zoals een diesel die in 30 jaar tijd slechts 113.500km heeft gedraaid... Natuurlijk zijn die er wel, maar zeeeeeer zeldzaam. Een Mercedes werd destijds ook al door mensen gekocht die een betrouwbare auto wilden ivm de vele kilometers die zij moesten maken. Probeer altijd een auto te kopen waar je de (onderhouds)historie van kunt controleren. Overigens is een hoge kilometerstand bij een Mercedes geen probleem, als er maar goed onderhoud is uitgevoerd.

Gr Herman
Herman250

Berichtdoor Maikel » 08 jul 2010, 11:53

hoi

ik woon vlakbij, zal ik eens langs gaan en interessant doen ? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe en wat ?

gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor MajikSimon » 08 jul 2010, 13:20

Dit gerotzooi met km standen komt veel meer voor dan jullie denken.
Ook bij heel prestigieuze verkopers. Jaren terug heb ik hierover al bericht op het msn W123 forum.
Er stond toen een bericht op autoscout van een sloperij die kwaad was dat de wagens die hij voor sloopprijzen verkocht bij prestieuze nederlandse bedrijven zag staan. Ik heb het bericht toen bewaard en gepost. Niemand die er ook maar ene ruk om gaf.

Jantje V8 heeft gelijk mensen willen gewoon bedonderd worden. En persoonlijk vind ik ook dat ze veel teveel hechten aan km standen en daardoor indirect meewerken aan dit gedoe. En nee ik heb nog nooit iets teruggedraaid en dat ga ik ook nooit doen, en ik ben er ook fel op tegen.
Maar auto's met meer dan een paar ton zijn heel moeilijk te verkopen dus je kan het allemaal op je klompen aanvoelen hoe die handelaren daarmee omgaan.
Ook zijn handelaren wel slim hoor, die kijken naar het interieur en stemmen de km stand erop af en dan vaak naar 2 of 3 ton want daaronder is het verdacht. Ook is er al jaren handel in boekjes en stempels.ik hou al heel lang allerelei verkoopsites in de gaten en met de regelmaat van de klok zie ik her en der wagens opduiken met andere standen dan ze hadden in Dl of Be of Fr.
MajikSimon

Berichtdoor wwwW123 » 08 jul 2010, 15:19

toch kom je wel wagens tegen met lage km standen. die hoeven echter niet op alle punten beter te zijn dan wagens met veel meer km's.
in duitsland of een wagen uit duitsland ( de meeste dus) kun je ook gewoon de vorige eigenaar op de fahrzeugbrief zien staan...dan bel je die persoon toch op?
op oude fahrzeugbriefen zie je zelfs de eigenaar met geboorte datum. als voorbeeld, die eigenaar van 80 (van m'n blauwe W114) kan nooit ver gereden zijn...dus zoiets is te achterhalen. ik heb ook nog een W201 met 89000 origineel. maar bij die wagen zie en ruik en voel je meteen dat het niet meer km's zijn (naast vanaf dag 1 een origineel onderhoudsboek enz.enz.)
wwwW123
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980

Berichtdoor JantjeV8 » 13 jul 2010, 07:49

Ik heb zelf al behoorlijk wat W123's gekocht verspreid door Europa. De kilometerstand heb ik nooit en te nimmer gecontroleerd, sterker nog, het boeit me niet. Ik probeer op de tastbare punten een auto te beoordelen en te doorgronden, dat is al moeilijk genoeg, bij iedere auto kom je toch iedere keer wel verassingen tegen.
Ook dat geeft niks, als je ze maar oplost. En juist dat steekt mij zo door de vele gevallen die de zaak besodemieteren. Om maar niet van die terugdraaipraktijken te spreken om een auto zo duur mogelijk te verkopen. Ze doen er geen drol aan, betalen 250euro aan een poestbedrijf, hooguit wat roestblazen wegspuiten en dan boven de 6K proberen te verkopen.
Iemand met bezieling voor deze auto's doet dat zo niet. Zelf lig je heel de winter onder de auto te lassen, besteedt er uren en uren aan om van de kosten maar niet te spreken en dan beur je uiteindelijk 4 ruggen. Maar ja, ook dat doe je zelf, ieder zijn manier.
Momenteel ben ik bezig met een station, W124 300TDT, ding heeft 5 ton gelopen maar controleren doe ik het niet. Als de cardan er onderuit giert heb ik het daar met de eigenaar over.
Of een auto mooi of niet mooi is heb je in 2 minuten gezien. Daar hoef je geen kenner voor te zijn. Tot dat moment is er niks aan de hand. Zorg dat je vrouw thuis blijft!!! Pas dan komt de werkelijke beoordeling van een auto, en een mooie auto laten staan is blijkbaar vaak erg moeilijk.
Heren, we hebben een forum vol met dergelijke verhalen en misstanden. Aankoopkeuringen, handleiding voor aanschaf van een W123, verhalen, ervaringen, reportages en noem maar op. Toch blijft het voorkomen.

Eigenlijk is het vrij simpel aan te geven:
Op het moment dat een W123 meer dan 5k knoeten kost, hoort er een restauratie verslag met foto's bij te zitten. Daaronder moet je geluk hebben, of kenner zijn.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JantjeV8 » 13 jul 2010, 08:04

Er zijn trouwens ook heel leuke verhalen en ervaringen, die mogen toch ook gemeld worden.

Paar jaar geleden verkocht ik een 240D aan een clubgenoot, Losttraveller, hij woont niet ver bij me vandaan. Die 240D had ik van de 2e eigenaar gekocht, dat was de zoon van de 1e eigenaar, georven venwege een veel te vroeg en onverwacht toegeslagen ziekte. Triest verhaal.
Afijn, die jongen was klaar met de studie dus het geld rolde binnen en er moest een moderne auto komen.

Losttraveller kocht van mij die auto, het verhaal van hun geplande rondreis was mij bekend en zonder schroom durfde ik die auto aan hen te verkopen. We hebben nog wat preventieve zaken vervangen en de reis werd een feit. Schitterend om een paar weken later foto's binnen te krijgen van 'jouw' 240Deetje voor een verkeersbord met Arabische tekens of tot de assen in het woestijnzand...
Afijn, de reis werd voltooid en zonder problemen kwam de 240D weer thuis.

Kort daarna ontving ik een brief per post uit Duitsland. Het bleek de oud-eigenaar. Een heel hand geschreven verhaal maar kort samengevat vroeg hij dringend om de 240D weer terug te kopen.... Ik heb netjes een brief terug geschreven en een paar foto's erbij gedaan van DE 240 ergens in de woestijn... Nooit meer iets van gehoord...

Heel recent stond dezelfde 240D weer bij mij in de schuur. Een onderhoudsbeurt zou wel weer eens nodig zijn. Ik keek op de teller en vroeg Losttraveller of hij tussentijds echt helemaal niet naar de auto omgekeken had.
Alleen af en toe wat olie bijgevuld, meer niet.
Precies de stand bij verkoop wist ik niet uit het hoofd, maar had ik wel bewaard. Het ding had bijna 60.000km gelopen zonder er tussentijds ook maar met 1 vinger naar om te hebben gekeken... Ondanks de mishandeling loopt het ding nog altijd als een klokje!
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Dromer » 13 jul 2010, 09:21

Leuk verhaal Jan, ik heb het verhaal van Losttraveler indertijd met interesse gevolgd! Jammer dat zijn site met alle foto's niet meer bereikbaar is.

Groet Dromer
Dromer

Berichtdoor Roel280€ » 13 jul 2010, 11:15

Waarschijnlijk kreeg de vorige eigenaar een hartverzakking na het zien van de foto's van de 240D in de woestijn.
Verder is de moraal van het verhaal duidelijk. Kijk je naar 6 W123's, dan zijn dat 6 individuele dromen of nachtmerries. Of ze nu 60.000km of 600.000km hebben gelopen, het staat en valt met ONDERHOUD en ZORGZAAMHEID.
Roel280€

Berichtdoor Trifonius » 25 jul 2010, 21:54

Tja... Zelfs al zou het waar zijn dat een auto maar 115000 zou hebben gereden in 30 jaar. Dat vind ik geen reclame. Liever een uitstekend onderhouden W123 met 4 ton die goed gebruikt is dan een die jaren stof heeft lopen vangen in een of andere boerenschuur. Dat kan toch niet anders? Welke Mercedes rijdt nu 4000 km per jaar gemiddeld? Dan weet je dat je opgelicht wordt... pff Eigen schuld.
Trifonius

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto