[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
120000 km verloren... : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 01:32

120000 km verloren...

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

120000 km verloren...

Berichtdoor jan280CE » 22 maart 2010, 08:49

Gisteren op het Duitse forum nog een interessant stukje gelezen over een 240TD die naar Nederland werd verkocht en nu met een 120.000km lagere kilometerstand is aangeboden en verkocht.

http://www.w123-forum.net/phorum/read.p ... sg-1280239

Ook bij handelaren is de kwaliteit dus niet altijd wat je denkt. Het blijft uitkijken als je iets wilt kopen.

http://www.sikkesautomobielen.nl/auto,s ... 0%20td.htm

Groet,
Jan<br><br>Post edited by: jan280CE, at: 2010/03/22 09:21
jan280CE

Re:120000 km verloren...

Berichtdoor 250petrolgrun » 22 maart 2010, 09:55

Goedemorgen,....

Je zal die W123 T-model maar hebben gekocht!
ik zal de tekst van het duitse forum hier even neer zetten plus de foto's.

Dit is te schandalig voor worden.

Sterkte, Arno

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

mal zur Erinnerung:

[url=http://[www.w123-forum.net]]240TD Dezember[/url]

Gestern mal auf der Seite vom Käufer gestöbert und siehe da:

240TD März

Ich bin mir 100% sicher das es der selbe ist, hab ich an ein Paar Details erkannt. Scheckheft war übriegens auch keins dabei.

Der Käufer war sehr nett, aber das find ich ne Sauerei und deshalb muss ich das jetzt hier schreiben.

Gruß Marcus

www.stahlus.de

Macht es Sinn?
Dein Kopf sagt nein, aber dein Herz sagt es tut dir gut

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Tach Gemeinde,

hier wie versprochen mein Bericht:

heut hab ich meinen 240TD abgeholt, Bj. 85, 295000km 22 Jahre in Zweiter Hand, Euro 3, 7 Sitze, Ahk, Schiebedach.
Zwar ein Paar Schönheitsfehler, aber Schweller und Unterboden ok. Vorbesitzer hat Rostblumen einfach mit Pinsel überstrichen.

Polster und Teppiche könnten eine Reinigung vertragen, aber noch ganz und komplett.

Mängel:
Stoßdämpfer wrden die letzen 22 Jahre noch nich gewechselt, merkt man auch.
Rost an den üblichen Stellen, aber überschaubar.
ZV ohne Funktion
Dämpfer Heckklappe schlapp

Positiv

motor läuft super,ohne nageln oder klappern,
getriebe schaltet sauber ohne probleme
euro 3
schweller und unterboden ohne rost

würde mich eventuell wieder von ihm trennen,falls hier jemand interesse hat, da ich hier im forum einen 280er gefunden hab, wenn interesse schick ich gerne bilder per mail.

<br><br>Post edited by: 250petrolgrun, at: 2010/03/22 08:57

250petrolgrun

Berichtdoor 250petrolgrun » 22 maart 2010, 09:58

foto 2,

250petrolgrun

Berichtdoor The White Rider » 22 maart 2010, 10:34

Echte schande is dat, maar het gebeurt hoor. Bij ons is het binnen België niet meer mogelijk als je auto zo'n carpas heeft. Hier kan er echter wel nog gefoeffeld worden met invoer.

Koop je zoals ik een auto in NL met 180.000km erop, dan kan je hem terugdraaien tot bv 100.000km, vervolgens naar de keuring waar ze je een "carpas" afleveren waar 100.000km opstaat als officiële en echt verklaarde km-stand.
Eender van welk land je een klassieke auto invoert naar België toe is er geen km-controle.

Zo zie je maar hoe een overheidsmaatregel zoals onze carpas in het voordeel van de sjoemelaar kan werken.

Makkeljk verdient Hé.
The White Rider

Berichtdoor Maikel » 22 maart 2010, 10:37

tja vieze vuile.....
had 300_groentd hem hier ook niet vandaan? Dacht het wel.Weet het eigelijk wel zeker.......

gr

Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor keggel » 22 maart 2010, 11:13

Even het handelaars topic aanvullen met deze wandaad.

We weten dat het gebeurt, maar als het zwart op wit aangetoond kan worden komt dit hard aan.
En dan vooral voor de handelaar. Die krijgt voor zijn leven een vloek over zich heen.
Erg slecht voor zijn handel, maar dom dom dom. Hij heeft het zelf gedaan en kan alleen zichzelf verwijten.
Hij helpt zijn eigen (goede) naam om zeep op deze manier.

Dit is dus een bewezen feit van... kan het niet anders dan oplichting noemen.
www.sikkesautomobielen.nl -1
keggel

Berichtdoor SgtPeppers » 22 maart 2010, 12:00

Schrik ik ook wel van, Sikkes heeft -op het oog in ieder geval- altijd prachtige auto's staan, waarbij ik overigens moet zeggen dat deze 240TD er wel minder mooi uitziet dan wat hij normaal heeft.
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Broekhof » 22 maart 2010, 16:31

Hallo

Hoe weten jullie zo zeker dat het dezelfde auto betreft? Ik kan namelijk nergens terugvinden dat de auto verkocht is aan Sikkes. Misschien zie ik iets over het hoofd maar als dit niet voor 100% zeker is dan vind ik het nogal gewaagd om deze verkoper hiervan te beschuldigen. Mijn 200D komt hier ook vandaan en ik kan niet anders zeggen dat alles klopt en dat het gewoon een keurige auto is met alle papieren er bij en met de juiste km stand (aantoonbaar)

Groetjes Martin
Broekhof

Berichtdoor jan280CE » 22 maart 2010, 16:35

Tja, lezen is ook een kunst.
Bekijk de link naar de duitse site die spreekt van de koper en die doorlinkt naar zijn voormalige auto op de site van Sikkes.

Groet,
jan
jan280CE

Berichtdoor Weizengelb » 22 maart 2010, 16:37

Ach, ik weet niet hoe hard de verkoper beweerd dat deze auto maar 107 duizend heeft gelopen, maar je kunt zo ook wel zien dat dat meer moet zijn, kijk alleen al eens naar de pedalen.

Mensen willen ook graag voor de gek worden gehouden schijnbaar...
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor Broekhof » 22 maart 2010, 16:44

Broekhof

Berichtdoor jan280CE » 22 maart 2010, 16:48

Je klikt op de Duitse site op de blauwe hyperlink "240TD März" en je komt op de site van Sikkes.

Groet,
Jan
jan280CE

Berichtdoor Roel280€ » 22 maart 2010, 16:51

Kijk naar de pedalen, kijk naar de slijtage op de richtingaanwijzerhendel, kijk naar de instapslijtage bij de bestuurdersstoel, kijk naar de vieze plekken in het interieur. Het oogt als een ervaren auto. Ik zou altijd voorzichtig zijn bij een gewild object als een TD. Maar wie zegt dat Sikkens dit heeft gedaan, misschien de vorige eigenaar van de TD. Ik kan overigens niet 100% zeker zijn van dezelfde auto, maar de huidige 85% zekerheid die je hebt a.g.v. de foto's doen me wel huiveren.
Feit blijft, altijd voorzichtig zijn en ga nooit af op een lage km-stand, maar op een totaalplaatje!
Roel280€

Berichtdoor Maikel » 22 maart 2010, 16:52

dus Sikkes is de kaufer ..... en heeft met de km's zitten kloten dat is toch duidelijk op te maken uit het Duitse mailtje....?
of snap ik het niet. Die Duitser heeft zijn verkochte auto herkent op de site van Sikkes maar nu met 120.000 km minder. Zo lees ik het.
gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor Broekhof » 22 maart 2010, 16:52

Broekhof

Berichtdoor Roel280€ » 22 maart 2010, 16:56

Roel280€

Berichtdoor Broekhof » 22 maart 2010, 17:14

Sikkes heeft op zijn site nog een link staan naar onze W123 club. Deze link zal wel snel verdwijnen als hij dit leest :-)
Broekhof

Berichtdoor groen_300TD » 29 maart 2010, 23:27

Ik lees mijn naam en auto in dit topic:
Ik heb de auto indirect bij hem gekocht. Mijn auto is opgekocht door oldtimermercedes.nl. 'k zag dat mijn bolide nog op de site te bewonderen is... Mijn auto had 190.000 gelopen. Tsja, misschien waren het er 290000 km.....Het klinkt als een dooddoener voor mijn eigen zielerust maar de auto is fantastisch en heeft vorige week zijn eerste grote beurt gehad bij HCS te Bemmel. Natuurlijk waren er wel kleine dingetjes, maar niets wijst erop dat de auto vreselijk veel heeft geleden, stoelen in bijna nieuwstaat, mooi profiel op stuur, geen versleten pedalen, gewoon een net interieur.... Tijdens de koop had ik ook een expert meegenomen en die heeft nog een hele hap van de te hoge vraagprijs af kunnen praten + nog een aantal kleine herstelwerkzaamheden. Nieuwe banden (er zaten verlopen banden uit 2001 op met goed profiel, lekkage verholpen en nieuwe geleiders schuifdak en wat ander klein herstel). Het onderhoudsboekje zit erbij, maar dat is in principe te vervalsen natuurlijk. Wel zitten er stempels van twee garagebedrijven in met verschillende handschriften. Tsja, meer kan ik ook niet controleren. Als men kwaad wil zal het jammer genoeg geschieden.
Als het uit zou komen dat mijn auto idd veel meer heeft gelopen dan wat er nu op de teller staat, wat dan? Kan hoogstens zeggen dat ik dan nog meer van de prijs had moeten afpraten en dat ik de auto dan misschien niet gekocht had. Maar op dit moment kan ik er dus niets mee.

Maar zoals gezegd, de auto is motorisch 100% in orde, tevens is de carrosorie ook gewoon goed. Totaal geen rottigheid. Had afgelopen winter een aanrijding gehad met mijn eigen tuinafzetting en is toen voor een gedeelte uitgedeukt, gespoten etc. De behandelende arts was vol lof.

Neemt niet weg dat zulke praktijken niet kunnen en uitgeroeid zouden moeten worden, als het waar is tenminste. Jammer dat de W123's niet zelf kunnen vertellen wat ze gelopen hebben....want alles wat we nu lezen is via via begrijp ik.

Groetjes,

Richard<br><br>Post edited by: groen_300TD, at: 2010/03/29 23:32
groen_300TD

Berichtdoor Roel280€ » 29 maart 2010, 23:55

Hallo Richard,

Tof dat je hier bent. Die auto's kunnen veel aan, het zijn de handelaren die er hun ding mee doen.
Je bent niet de enige met een terugdraai-issue. Wat staat is de materie voor je huis. Is die in orde, met 1-2-3-4 ton, dan geniet je er van.

Veel goede km's, Roel
Roel280€

Berichtdoor JantjeV8 » 30 maart 2010, 07:59

Oplichting en waardeloos.

Als verkoper ben je pas een goeie als je zo'n auto tegen dezelfde prijs weet te verkopen maar dan met de juiste km-stand.

Mensen willen gewoon bedonderd worden, is nog nooit anders geweest.
Verkoop je een W123 waarbij je 300 foto's van al het laswerk op de vitale delen, (en dan geen braai-werk!!), al het onderhoud en revisie van remmerij, e.d. maar die buitenom niet moeders mooiste is, laat bijna iedereen hem staan.

Ik wed er een krat bier om dat deze TD alleen cosmetisch is aangepakt. Accubak er uit, steun van de handrem bekijken, bytac boven de achteras lospeuteren, en nog wat van die plekken. Wie durft??
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto