[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead 190 E start niet : Algemene vragen over jouw auto
Wie kan mij helpen ik hoop dat ik niet vloek in de kerk maar de 190 E
1.8 benzine van mijn vriendin start niet meer.Hij slaat aan maar na een paar seconde slaat hij weer af.Wie heeft een idee wat het kan zijn.
Voor een ontbranding van een mengsel heb je een vonk nodig en het mengsel.
De vonk kan je makkelijk controleren met een stroboscoop. Zeker als hij ermee ophoudt en in de uitloopfase van het afslaan zie je wel of geen flits van de stroboscoop. Je kunt 1 bougie uitdraaien en laten lopen. Dat moet kortstondig mogelijk zijn. Dan zou je ook kunnen zien of er tijdens het afslaan nog een vonk is. Aan de benzinekant zou ik denken aan het benzinepomprelais. Ik weet niet welk soort jettronic erop zit, maar de pomp is te overbruggen
Mogelijk een cublid met kennis van zaken in de buurt van Amsterdam die eens zou willen kijken wat het probleem is .Kosten die daar mee gemoeid zijn betaal ik uiteraard
Klopt allemaal maar ik ben niet zo technisch vandaar mijn vraag als er iemand in de buurt van Amsterdam woont.Ook verder weg is welkom ik ben bereid kosten van brandstof ed te vergoeden.
ok ... jammer! het zou leuk zijn als je zelf een blik kunt werpen! scheelt je wellicht een hoop ellende en kosten.
maargoed, ik kan me best voorstellen dat je zegt, ik blijf er liever van af. (slangetje controleren kan iedereen trouwens!)
verder; ik kan je niet helpen (woon vlakbij delfzijl gr.)
Ik ga morgen wel even kijken onder het spruitsuk maar zoals ik al zeg ik ben meer een gebruiker dan een techneut.Gelukkig heb ik met de W123 coupe nooit problemen.Nou ja mocht er iemand zijn die wil helpen met de 190 hoor ik het graag
Brandstofpomp/hoofdrelais. Dat is een vrij gecompliceerd relais die meerdere componenten van spanning voorziet. Het relais is zo groot als een pakje sigaretten. Er staat een max toerental op, omdat het relais ook de toerenbegrenzer is.
Verder zit er onder op het spruitstuk een slang, niet van de carterontluchting, maar van de stationaire toerentalregeling. Als deze eraf ligt heb je dit ook. De slang kun je niet of nauwelijks zien. Je moet echt even je hand onder het inlaatspruitstuk steken. Dan voel je een pijpje waar geen slang meer op zit. Ca 15 mm doorsnede.
onder het luchtfilter.
vanaf de deksel loopt er een rubber slang achterlangs omlaag.
dat is hem, daar aan zitten diverse delen slang, als een van die los zit kun je dit soort dingen krijgen. het loopt met een bocht terug onder het inlaat spruitstuk wat weer onder het luchtfilter zit zeg maar
je hebt kans dat het het beste zichtbaar is vanonder de auto.