[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
200D loopt op 3 cilinders : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 16:00

200D loopt op 3 cilinders

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

200D loopt op 3 cilinders

Berichtdoor Erik200d » 27 jun 2011, 14:14

Ik zal me eerst ff voorstellen.
Mijn naam is Erik Feenstra en heb voor de komende weken een Mercedes W123 200D onder mijn hoede, Verknocht door de techniek wil ik die auto repareren en met behulp van dit forum gaat dat zeker lukken.

Dan nu het probleem: de motor loopt op 3 cilinders, Cilinder 3 wil niet mee werken (volgorde: 1-3-4-2). De verstuiver krijgt wel brandstof, maar de brandstof lijkt niet te verbranden in de cilinder.

Nu kan dat een aantal dingen zijn : verstuiver stuk, te weinig compressie, kleppen stellen enz enz...
De motor rookt ook flink (wit) en schudt behoorlijk.

Nu is mijn vraag: wat is de meest voorkomende oorzaak wanneer een 200D blok op 3 cilinders loopt?

Ik zit er al over na te denken een compressie test te laten doen en de verstuivers te testen, maar ik deze auto is niet van mezelf dus ga ik ook niet over de financien en ga ik ook niet zomaar dingen vervangen.

Mijn complimenten voor dit forum, er is op dit forum meer technische kennis dat op het forum van de peugeot 205 ( mijn eigen auto en ik schaam me er diep voor :blush: )

Alvast heel hartelijk dank,

M.v.g. Erik feenstra
Erik200d
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 27 jun 2011, 13:53
Roepnaam:
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1971
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: 200D loopt op 3 cilinders

Berichtdoor Brijn » 27 jun 2011, 20:54

Je zegt het eigenlijk zelf al. Verstuiver onwel, (enorm) compressieverlies, kleppen (geloof ik niet zo tenzij ze helemaal dicht staan), en ik zou ook serieus kijken naar, omdat ie wit rookt (=water of remolie) misschien de koppakking ter ziele? Lijkt mij verder iets wat eventjes professionele hulp en diagnose nodig heeft. Succes, Bert
Avatar gebruiker
Brijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 895
Geregistreerd: 10 nov 2005, 13:59
Woonplaats: Marnaves, Frankrijk
Roepnaam:
Type wagen: 240TD
Bouwjaar: 1980
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 200D loopt op 3 cilinders

Berichtdoor Toontje » 27 jun 2011, 21:45

eerste wat je moet doen is een compressie test
als die echt maar op 3 cilinders loopt dan is een lekke klep niet waarschijnlijk lekke koppakking ook niet zomaar
je kan proberen of je aan het uitlaat spruitstuk kan meten of die cilinder mee doet of niet als je niet zo'n meter hebt wagen starten en voelen aan het spruitsstuk is niet gelijk loeiheet als de eerste dan warm is dan stoppen en de rst voelen zijn ze al warm dan zal die cilinder het wel doen dit is zomaar een hele ruwe schatting en niet erg zeker maar geeft een idee.
als je de olievuldop eraf draaid en met draaiende motor en het lijkt op een stoomboot heb je waarschijnlijk een gat in de zuiger
maar zoals ik al zei beste eerst de comp test hoeft niet zo percies zoals ze al schrijven als je op 4 cilinders weing verschil hebt is het goed toch
zo kun je ff vooruit
groetjes toontje
groetjes toontje

www.hetvoorportaal.com
Avatar gebruiker
Toontje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 10292
Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
Woonplaats: kisharsagy Hongarije
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 200D loopt op 3 cilinders

Berichtdoor Govert » 28 jun 2011, 08:36

Ik zou beginnen met het controleren van de klepspeling, dat is nl. het eenvoudigste. Daarna de dingen die hierboven staan.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: 200D loopt op 3 cilinders

Berichtdoor Gerwin » 28 jun 2011, 11:08

Na het controleren van de kleppen zou ik de verstuiver eruit halen en op een pers zetten. Neem aan dat je brandstof controle hebt uitgevoerd op de leiding? Heb je geen pers, leiding los, verstuiver er uit leiding omdraaien en weer monteren zodat de verstuiver vrij hangt. Nu rondstarten en kijken of hij verneveld, en hoe... Geen stralen, of dikke druppels. Moet een puf damp uitkomen.

Groet Gerwin,
Gerwin
 


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten

cron