[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
230C valt uit en start niet meer. : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 07:05

230C valt uit en start niet meer.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

230C valt uit en start niet meer.

Berichtdoor Cas93 » 24 okt 2012, 19:48

Ik heb sinds een aantal maanden een roomwitte 230C uit '79.
In eerste instantie bleek hij motorisch in orde te zijn, tot hij op een gegeven moment bij lage toeren of bij plotseling remmen uitviel. Ik merkte dat dit ook te maken had met hoeveel gas er in de tank zit. Bij weinig gas doet hij het minder vaak en dus was mijn conclusie dat hij te rijk stond afgesteld. Later kon hij niet meer starten zonder gas bij te geven en nu start hij helemaal niet meer. Het starten ging al heel moeizaam en het geluid van het starten ging steeds langzamer. De accu bleek dood te zijn en er zit nu een sterkere in omdat de vorige ook veel te zwak was. Nu start hij telkens bijna maar hij doet t dus nog steeds niet.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ps. Er zit een andere motor in uit de jaren '80 omdat die beter af te stellen was op LPG.

Groet,

Kees Smitshoek
Cas93
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 230C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja

Re: 230C valt uit en start niet meer.

Berichtdoor Merceleek » 24 okt 2012, 22:37

kabeltjes aan de condensatortjes ff checken , die dingen die naast de verdamper zitten , bij mij nogal eens los
Klatsch , Weib, Wein und Gezang ........!!
Merceleek
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1971
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek