Goedemorgen,
Afgelopen Dinsdag ben ik de trotse eigenaar geworden van een W123 uit 1984. Een Zandbeige 230E met 105000km op de teller en een mittelrot interieur. Voor foto's zie www.500e.nl/Mercedes. Voor de deal natuurlijk nog even een aankoopkeuring en een taxatie laten doen door Jack van der Hoek van classics-taxatie.nl . Even schrikken van wat Jack allemaal uithaalt met de auto alvorens er het predikaat 'Goed' aan te geven. Hoewel ik Marco Hof als Mercedes-expert erken geeft het me in ieder geval nog meer vertrouwen dat er geen horror aan zit te komen. Ik ga de auto als dagelijks vervoermiddel inzetten. De leasebak (Audi A6 Avant)gaat de deur uit. Natuurlijk hoop ik maandelijks wat geld over te houden (leasevergoeding en geen bijtelling) maar als fervent klassiek- en youngtimer bezitter weet ik als geen ander dat dit wel eens anders kan uitpakken. Ik rij sinds 1991 klassieke en youngtimer Porsches waarvan met name de laatste 10 jaar op dagelijkse basis aangezien ik die zondagochtend-onzin-ritjes zat was. "Een auto moet rijden". Ik moest overigens nog wel even mijn vrouw overtuigen. Haar vader heeft in de jaren 70 en 80 twee 123'tjes T gereden en ze herkende de specifieke geur van het interieur. Ze had er niet al te beste associaties mee. Ik heb een week of drie geleden een berichtje in de sectie 'interieur' gepost en aan jullie gevraagd of er een oplossing voor was. Vooralsnog laat ik 'de haring onder de stoel' even voor wat t is en ga ik voor de 'Liquid-Leather-Pads' en het laten stoomreinigen van het interieur (wie weet wordt mittelrot echt mittelrot en niet bordeaux). Hoe dan ook. Het is echt de lelijkste auto die ik ooit heb gekocht en echt opvallen zal ik er niet mee doen (ik woon in Amsterdam-Centrum dicht tegen Oost aan waar er nogal veel rijden (zij het in een iets andere staat)) maar karakter heeft ie en tenslotte komt schoonheid van binnenuit nietwaar? Ik hoop jullie hulp niet al te vaak nodig te hebben en er vele kilometertjes mee te kunnen tuffen.