[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
230E vacuum drukdoos in lucht byjpas circuit ??? : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 01:32

230E vacuum drukdoos in lucht byjpas circuit ???

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

230E vacuum drukdoos in lucht byjpas circuit ???

Berichtdoor Bob » 01 maart 2010, 12:40

Hallo, met de opbouw van mijn gereviseerde kop (230E, 1985). krijg ik de stationair regeling niet goed. Nu heb ik onder de inlaat-buizen van het Kjetronic systeen een (defecte) omschakel "doos" welke bedient wordt door het vacuum, electrisch via een "vacuum relais" dat links op het spatbord zit. Het verbind (als het open staat) het stationair bypas gedeelte via een rubber slang naar de bovenkant van het luchtfilter.
Wie kan mij vertellen waar dit voor dient ???????
Het is dus niet de carter ontluchting !!!

Bob.

Post edited by: Bob, at: 2010/03/01 11:42<br><br>Post edited by: Bob, at: 2010/03/01 11:46
Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:230E vacuum drukdoos in lucht byjpas circuit ???

Berichtdoor JantjeV8 » 01 maart 2010, 13:47

Warmloop regelaar?

Of bedoel je dat ding wat met een vacuumslangetje aan een t-stukje verbondenzit wat vervolgens onder andere richting de carterontluchting gaat?? Ik geloof dat dat een zoort overdruk geval is voor de retourbrandstof.
Avatar gebruiker
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4359
Geregistreerd: 05 okt 2007, 08:26
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:230E vacuum drukdoos in lucht byjpas circuit ???

Berichtdoor nico 280ce » 01 maart 2010, 20:32

beste bob

kan jij een foto maken van die defecte omschakeldoos
ik heb ook stationair problemen weliswaar met een 280
maar wel met k-jetronic dus misschien kunnen we elkaar
steunen met het probleem te vinden

groet nico
nico 280ce
 


Re:230E vacuum drukdoos in lucht byjpas circuit ???

Berichtdoor Bob » 01 maart 2010, 22:19

Hi Nico, zal een foto maken alhoewel het me begint te dagen. Met de foto erbij is het wat makkelijker praten. Dus even geduld.
Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:230E vacuum drukdoos in lucht byjpas circuit ???

Berichtdoor Bob » 01 maart 2010, 22:19

Hi Nico, zal een foto maken alhoewel het me begint te dagen. Met de foto erbij is het wat makkelijker praten. Dus even geduld.
Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:230E vacuum drukdoos in lucht byjpas circuit ???

Berichtdoor Bob » 01 maart 2010, 22:20

Hi Nico, zal een foto maken alhoewel het me begint te dagen. Met de foto erbij is het wat makkelijker praten. Dus even geduld.
Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:230E vacuum drukdoos in lucht byjpas circuit ???

Berichtdoor Bob » 02 maart 2010, 17:22

Hierbij de foto van de vacuumdoos.



De dikke aansluitingen zitten in het lucht omloop circuit, van de onderkant onder de massalucht meet klep en het stationair instel gedeelte wat te zien is op de volgende foto (Bovenste van de twee). Al een nieuwe bestelt (40 €, Hmmm). Heb intussen wat gemeten. Het kleine vacuüm aansluiting wordt aangestuurd via een magneet ventiel die weer op het vacuüm zit. Deze krijgt alleen even (1/2 sec) 12 V op moment van contact aanzetten ???? Ook in het engels de naam gevonden en hij wordt daar "trust cutoff valve" genoemd. Blijkbaar iets met het afzetten van de motor te maken ?? Verder blijft het mij een beetje vaag.

Post edited by: Bob, at: 2010/03/02 16:35<br><br>Post edited by: Bob, at: 2010/03/02 16:47

Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:230E vacuum drukdoos in lucht byjpas circuit ???

Berichtdoor Bob » 02 maart 2010, 17:41

Verder het probleem met stationair lopen en afstellen opgelost.
Had met de montage de twee rubber slangen (links v/d stationair regelschroef) verwisseld. Er zit nu tenminste leven in de stationair regel schroef.
Nu nog even alles laten afstellen dat de CO ook weer goed is.
Weet niet of je dit help met jouw probleem Nico ??? Heb nu intussen wel een idee hoe de zaak werkt en dat geeft ook wel voldoening.

<br><br>Post edited by: Bob, at: 2010/03/02 16:44

Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:230E vacuum drukdoos in lucht byjpas circuit ???

Berichtdoor nico 280ce » 02 maart 2010, 19:49

hee bob

ik zou niet eens weten waar ik dat lucht circuit zou moeten vinden bij mij
op dat element hoort daar die losse vacuumleiding op die ik op de foto zie

groet nico

jouw stationairschroef zit om te beginnen al op een andere plaats bij mij zit dat k-jetronic gebeuren onder het luchtfilter huis heb wel een garageboek gekocht waar dat allemaal beschreven staat als het goed is is dat onderweg vanuit friesland<br><br>Post edited by: nico 280CE, at: 2010/03/02 18:55
nico 280ce
 


Re:230E vacuum drukdoos in lucht byjpas circuit ???

Berichtdoor Bob » 03 maart 2010, 18:49

Halo Nico, heb even wat gegoogled. Volgens mij is moet dit jouw situatie zijn.


Aan de onderkant (na de gasklep 21) moet een rubber slang zitten die naar een van de aansluitingen van het stationair instelhuis (schroef 7) gaan. dit is het bijpas circuit voor stationair lopen (met slang 9 en 11)
Dit gedeelte moet goed vacuum dicht zijn.
Zelf heb ik eerst alle andere slangen (alle andere zijn voor koud starten enz.) eraf gehaald en de de gaten afgedopt.
Toen bleek de stationair regeling wel te werking. Zodoende heb ik het vacuum lek gevonden en verholpen.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Bob

Post edited by: Bob, at: 2010/03/03 17:50

Post edited by: Bob, at: 2010/03/03 17:51

Post edited by: Bob, at: 2010/03/03 17:52<br><br>Post edited by: Bob, at: 2010/03/03 17:54

Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:230E vacuum drukdoos in lucht byjpas circuit ???

Berichtdoor nico 280ce » 03 maart 2010, 21:30

hee bob

bedankt voor het googlen zal er is naar kijken onder die k-jetronic zou hem graag weer afstellen zoals het hoort dat gaat nu niet anders valt hij uit

groet nico
nico 280ce
 


Re:230E vacuum drukdoos in lucht byjpas circuit ???

Berichtdoor MB280E » 03 maart 2010, 22:06

Bob dat ding dat jij daar toont wordt gebruikt om de motor op een nette manier stil te leggen.
En gaat dus open als de spoel(van de magneetklep) bekrachigd word.
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
Avatar gebruiker
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1806
Geregistreerd: 23 apr 2008, 21:45
Woonplaats: Regio Gent
Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:230E vacuum drukdoos in lucht byjpas circuit ???

Berichtdoor Bob » 04 maart 2010, 12:36

Inderdaad Jan, dat was ook mijn conclusie.
Typisch volgens mij "Mercedes super degelijke zekerheid".
Want je contact afzetten zou voldoende moeten wezen. Hooguit als je eens last hebt van gloeinde kooldeeltejes of-zo waardoor hij door zou kunnen bijven hobbelen. Nu valt de massaluchtmeet klep dicht, dus ook de benzine wordt afgesloten.
Zekerheid voor alles, oftewel Mercedes !!!!!
Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Re:230E vacuum drukdoos in lucht byjpas circuit ???

Berichtdoor Bob » 04 maart 2010, 12:36

Inderdaad Jan, dat was ook mijn conclusie.
Typisch volgens mij "Mercedes super degelijke zekerheid".
Want je contact afzetten zou voldoende moeten wezen. Hooguit als je eens last hebt van gloeinde kooldeeltejes of-zo waardoor hij door zou kunnen bijven hobbelen. Nu valt de massaluchtmeet klep dicht, dus ook de benzine wordt afgesloten.
Zekerheid voor alles, oftewel Mercedes !!!!!
Avatar gebruiker
Bob
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 758
Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
Roepnaam:
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1973
Automaat: Ja
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 78 gasten