Hallo Jeroen,
Inderdaad heeft marcel gelijk dat bij een injectiesysteem de kans op een backfire nihil is.
Maar wat ze bij jou er op buwen is dit wel een injectiesysteem?
Denk het niet toch?
Zo ja altijd doen.
Maar het is wel zo dat bij een coventioneel systeem,de kans op een backfire heel klein is wanneer je de ontsteking goed hebt afgesteld, de kabels op tijd vervangt, de ontsteking, dus rotor, e.d. goed schoon en up to date houdt.
Op tijd kleppen stellen, dus in het kort gezegd, onderhoud goed bijhouden.
Ik heb zoals je weet ook een conventioneel systeem, en start ook altijd op LPG.
Ik heb nog nooit een backfire gehad.
Dit is natuurlijk het allerbeste voor de motor, als je op benzine start, heb je bij koude motor een rijker mengsel.
Dit spoelt de olielaag van de cilinderwand af, wat tot meer slijtage leid.
Ook komen onverbrande brandstofresten in de motorolie wat tot gevolg heeft dat de olie dunner wordt, wat daarop een slechtere smering, en demping geeft.
LPG daarentegen heeft de eigenschap geen restbrandstof in de olie achter te laten, de motorolie houd dan ook langer zijn smeer capaciteit, wat beter is voor de motor.
Geef de motor wel iets meer voorontsteking wanneer je op LPG rijdt.
LPG heeft de eigenschap iets langzamer te verbranden dan benzine.
hij zal op benzine dan iets minder lekker lopen, maar je rijdt toch hoofdzakelijk op LPG neem ik aan.
Of je moet overwegen om er een megasquirt systeem op te bouwen.
Dan heb je gelijk gasinjectie, en een computer die je speciaal kunt afstellen op LPG, en op benzine.
Dan rijdt ie altijd optimaal.
Dit weer in combinatie met een edis ontstekings module van een ford, waardoor je een veel betere onsteking krijgt, 20.000 volt ipv. 12.000 volt.
Deze is dan ook beter af te regelen, doordat het gehele ontekingshuis komt te vervallen.
Daarvoor in plaats komt een triggerweel, die de juiste stand van de krukas doorgeeft aan de computer.
Slijtage van de onderbrekeras is dan ook opgeheven waardoor je een veel nauwkeuriger ontstekingstijdstip krijgt.
Alles is dan af te regelen met de laptop, en een behoorlijk beter rendemant is te verkrijgen.
Ook dit is weer een voordeel op het brandstof verbruik,en power.
Ik zal even een link hier plaatsen, mischien geeft dit iets meer informatie.
Ook leveren zij een ringtank.
http://forum.bs-autotune.nl/viewtopic.php?p=531#531
Groetnis fan Jan, Út Drachten.
<br><br>Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2006/10/04 21:35