Inderdaad, radiator uitbouwen om werkruimte te verschaffen, dan kom je beter aan die imbusbouten.. En dan kun je een en ander proberen. Je kan eventueel met dolgedraaide imbus een 1 mm grotere torx bit er in slaan en het daarmee proberen los te draaien. Eventueel een torx bit die in de slagschroevendraaier past, dan kan de bout laten schrikken.
Pas op met die trillingsdemper, deze betaat uit 2 stalen schijven met een rubberlaag ertussen. Die kan wel een stootje hebben, maar wanneer je hem krom maakt kan je hem maar beter niet meer gebruiken.
Dus dat warmstoken zoals Coupe280 beschrijft (kan ook maar) moet je wel in de goede volgorde doen en pas aan beginnen wanneer je de boutkoppen eraf geboord hebt en die demper er van af is. Anders vloeit er veel te veel warmte af naar de demper voordat je bij de schroefdraad bent. Staal heeft de eigenschap meer te krimpen tijdens het afkoelen dan dat het uitzet van de warmte. Dus maak je iets ongelijkmatig warm, creeër je spanningen en trekt het (bijna altijd) krom. En de hitte zal ook niet bevorderlijk zijn voor het rubber in de demper..
Je kan wanneer je geen lasapparaat ter beschikking hebt een setje tapeindverwijderaars aanschaffen. (Nooit weg bij werken aan ouwe meuk
)
http://www.autogereedschap.com/a-261902 ... et-midlockLet wel gebruik een momentsleutel bij deze tooltjes, niet meer dan 20nm.. Er is er ook nog een die steviger is maar past in dit geval mogelijk niet tussen de bouten onderling.
http://www.autogereedschap.com/a-229667 ... ar-midlockEn wanneer je toch eenmaal bezig bent daar, check dan ook meteen je voorste krukaskering. Deze wil nog al graag lekken bij de M110. Kan je deze ook meteen vervangen
.. En als die lekt (zweet) kan je ook meteen met een grote poelietrekker de hele handel van de krukas aftrekken en bovenstaande in de bankschroef doen.. En dan moet wel die 27er moer van de krukas.
Lees onderstaande pdf dan eens aandachtig
http://members.home.nl/pappenheimer/MB/M110/03-340.pdfSucces..