Na lang zoeken toch nog een 300D gevonden die de toets der kritiek kon doorstaan.
Uiterlijk ziet de auto er prima uit maar als "kenner" weet je dat er toch nog wel wat werk aan zit te komen.
Ik heb de auto uiteindelijk gekocht bij garage de L'est in Vlaardingen.
Ze hebben daar prachtige oldtimers staan. Meestal uit Frankrijk maar ook uit Duitsland. Oordeel zelf.
http://www.delest.nl/
Mijn 300D heeft ruim 4 jaar daar in de schowroom mogen verblijven.
Het liep dus niet storm voor deze auto.
Waarschijnlijk door de relatief hoge vraagprijs en het feit dat de auto pas in december 2008 belastingvrij is geworden.
Begin dit jaar is de vraagprijs behoorlijk verlaagd waardoor de auto plotseling binnen mijn budget viel.
Dus de stoute schoenen aangetrokken en gaan kijken in Vlaardingen.
Na het kijken een proefrit gemaakt.
En toen begon het twijfelen. Namelijk toch wel wat minpunten ontdekt.
Beide voorspatborden hebben roest onder de sierstrip thv de dorpel.
De garagehouder wist niet (of deed alsof) dat deze stips er af konden.
Ook de beide dorpelkoppen hebben roest en zullen dus aangepakt en mogelijk zelfs gelast moeten worden.
Verder zijn alle banden niet geheel rond meer door het lange staan en moeten ze dus vervangen worden. Ook hebben beide deuren aan de linkerzijde enkele kleine roestplekjes aan de binnenzijde. Deze zijn nog in een pril stadium en goed te behandelen.
Pluspunten waren dat de auto verder prima reed en de motor liep als een zonnetje. Nog belangrijker voor mij was dat deze auto nog onverprutst was. Ik bedoel daar mee dat zo te zien nog niemand aan heeft gelast. En als de dorpels dan ergens gelast moeten worden dan doe ik dat het liefst zelf en in 1 keer goed. Maar voor het zover is zijn we denk ik enkele maanden verder. Het moet eerst een beetje aangenamer worden in de garage.
Ik heb de auto dus uiteindelijk vorige week gekocht en heb er nu een week mee gereden. Vorige week heeft ze buiten gestaan en na enkele nachten regen heb ik nog geen water in het interieur kunnen ontdekken.
De 1e sleutelklus diende zich al snel aan.
Nadat ik de auto samen met JaapRijnstadgroep had opgehaald wilde ik haar voor de deur afsluitn. Ik kon de sleutel echter niet draaien in het slot en de auto ging met geen mogelijkheid op slot. Eerst dacht ik de verkeerde sleutels mee te hebben gekregen maar op de kofferbak en de bijrijderszijde deed hij het wel.
Na demontage bleek de slotcylinder vastgekoekt te zitten. Deze is schoongemaakt, ingevet en werkt weer als 25 jaar geleden.
Beide 240's die ik hiervoor gehad heb kampten met hetzelfde probleem.
Later deze week bleek dat de dagteller en de normale kilometerteller na ongeveer 60 km rijden stil gaan staan. De volgende dag werken ze weer. Dat is dus de volgende klus. Het reviseren van het tellerwerk. Kan ik meteen even de pijltjes netjes oranje verven
Helaas heb ik geen ruimte voor 2 W123´s. De Agavengrunne 240D gaat er dus uit. Er heeft zich al een clublid gemeld die haar/hem met ingang van volgende week gaat adopteren dus dat komt helemaal goed.
Nu dan als laatste nog wat plaatjes van de nieuwe aanwinst.