[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
300D Aangeschaft. : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 23:54

300D Aangeschaft.

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

300D Aangeschaft.

Berichtdoor Semrick » 14 feb 2009, 21:39

Na lang zoeken toch nog een 300D gevonden die de toets der kritiek kon doorstaan.
Uiterlijk ziet de auto er prima uit maar als "kenner" weet je dat er toch nog wel wat werk aan zit te komen.

Ik heb de auto uiteindelijk gekocht bij garage de L'est in Vlaardingen.
Ze hebben daar prachtige oldtimers staan. Meestal uit Frankrijk maar ook uit Duitsland. Oordeel zelf. http://www.delest.nl/

Mijn 300D heeft ruim 4 jaar daar in de schowroom mogen verblijven.
Het liep dus niet storm voor deze auto.
Waarschijnlijk door de relatief hoge vraagprijs en het feit dat de auto pas in december 2008 belastingvrij is geworden.
Begin dit jaar is de vraagprijs behoorlijk verlaagd waardoor de auto plotseling binnen mijn budget viel.

Dus de stoute schoenen aangetrokken en gaan kijken in Vlaardingen.
Na het kijken een proefrit gemaakt.
En toen begon het twijfelen. Namelijk toch wel wat minpunten ontdekt.
Beide voorspatborden hebben roest onder de sierstrip thv de dorpel.
De garagehouder wist niet (of deed alsof) dat deze stips er af konden.
Ook de beide dorpelkoppen hebben roest en zullen dus aangepakt en mogelijk zelfs gelast moeten worden.
Verder zijn alle banden niet geheel rond meer door het lange staan en moeten ze dus vervangen worden. Ook hebben beide deuren aan de linkerzijde enkele kleine roestplekjes aan de binnenzijde. Deze zijn nog in een pril stadium en goed te behandelen.

Pluspunten waren dat de auto verder prima reed en de motor liep als een zonnetje. Nog belangrijker voor mij was dat deze auto nog onverprutst was. Ik bedoel daar mee dat zo te zien nog niemand aan heeft gelast. En als de dorpels dan ergens gelast moeten worden dan doe ik dat het liefst zelf en in 1 keer goed. Maar voor het zover is zijn we denk ik enkele maanden verder. Het moet eerst een beetje aangenamer worden in de garage.
Ik heb de auto dus uiteindelijk vorige week gekocht en heb er nu een week mee gereden. Vorige week heeft ze buiten gestaan en na enkele nachten regen heb ik nog geen water in het interieur kunnen ontdekken.

De 1e sleutelklus diende zich al snel aan.
Nadat ik de auto samen met JaapRijnstadgroep had opgehaald wilde ik haar voor de deur afsluitn. Ik kon de sleutel echter niet draaien in het slot en de auto ging met geen mogelijkheid op slot. Eerst dacht ik de verkeerde sleutels mee te hebben gekregen maar op de kofferbak en de bijrijderszijde deed hij het wel.
Na demontage bleek de slotcylinder vastgekoekt te zitten. Deze is schoongemaakt, ingevet en werkt weer als 25 jaar geleden.
Beide 240's die ik hiervoor gehad heb kampten met hetzelfde probleem.

Later deze week bleek dat de dagteller en de normale kilometerteller na ongeveer 60 km rijden stil gaan staan. De volgende dag werken ze weer. Dat is dus de volgende klus. Het reviseren van het tellerwerk. Kan ik meteen even de pijltjes netjes oranje verven ;-)

Helaas heb ik geen ruimte voor 2 W123´s. De Agavengrunne 240D gaat er dus uit. Er heeft zich al een clublid gemeld die haar/hem met ingang van volgende week gaat adopteren dus dat komt helemaal goed.

Nu dan als laatste nog wat plaatjes van de nieuwe aanwinst.

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:300D Aangeschaft.

Berichtdoor Semrick » 14 feb 2009, 21:40

;-)

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

:-)

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

;-0

Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

Berichtdoor MB280E » 14 feb 2009, 21:46

Dat ziet er een hele mooi uit. Gefeliciteerd met de 300D .<br><br>Post edited by: MB280E, at: 2009/02/14 23:22
280E 1982 5-bak verbruik 1/8 viewtopic.php?f=10&t=8038&start=0
560SL 1985 automaat verbruik 1/... viewtopic.php?f=10&t=12374&start=0
MB280E
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280E
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor Semrick » 14 feb 2009, 21:49

Hallo Jan,

Dat zou mooi zijn. Die staan inderdaad nog op mijn verlanglijstje. Samen met een bijpassende middenarmsteun. ;-)
En ik denk er over om die houten pookknop te vervangen voor een gewone. Ik ben niet zo van zo'n houten knop.
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:

Berichtdoor HuGoBoSs » 14 feb 2009, 21:55

Veel suc6 met je nieuwe aankoop
ziet er mooi uit
Jammer dat er geen opties op zitten
HuGoBoSs

Berichtdoor henklith » 14 feb 2009, 22:31

Gefeliciteerd Rick met je nieuwe liefde ik proost op een langdurige relatie :o))
Groet, henk
henklith

Berichtdoor Trouwkoets » 14 feb 2009, 23:23

Semrick, van harte gefeliciteerd met je aankoop. De l'Est is 1 van die adresjes die ik zo nu en dan check en deze stond er inderdaad al een hele tijd.
Veel plezier
Trouwkoets

Berichtdoor Paul Snip » 14 feb 2009, 23:27

Hey, gefeliciteerd man!

Mooi dat je nu ook bij de dieselende topklasse behoort. Welkom in de om 617gruppe. Het lijkt mij een hele mooie auto zo op de foto's. Ik zal hem wel een keer in het echt bewonderen.

Veel plezier ermee...
Paul Snip
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975

Berichtdoor JantjeV8 » 14 feb 2009, 23:59

Dat ziet er niet verkeerd uit. Jouw inschattende zal er niet veel aan mankeren, proficiat dus. Wie zoekt zal vinden, en dat blijkt maar weer.
Overigens: toch geen clonk-o-matic gekozen??
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor wimada » 15 feb 2009, 00:13

Ziet er goed uit en ook een kleur die zelf
makkelijk is bij te werken als het moet,
ik bedoel gelukkig geen metallic,en lijkt
aan het kenteken te zien geen Nederlander
van begin. veel suc6 gewenst met de nieuwe
aanwinst.

gr Wim
wimada

Berichtdoor Roel280€ » 15 feb 2009, 01:09

Eric, een erg mooie auto. Na 25 jaar is er idd altijd wel wat.
De site van De l'Est heeft wel wat onjuistheden links en rechts (die Admiral is echt niet uit '77! Mijn '76-er had al gewone voorstoelen met hoofdsteunen en een kunsttof stuur! Maar dit terzijde...), maar de Benz ziet er goed uit. Ik hoop wel dat je geen 7950 € hebt betaald voor een auto met 2 ton en dat werk, maar dat zal wel niet... ;-)

Succes met het aanfreubelen en het mooi - maken. De 300D ziet er echt heel gaaf uit!
Roel280€

Berichtdoor Liefhebber » 15 feb 2009, 02:03

hoi eric,mooie Benz (schowroom staat)is bij jou wel in goede handen denk ik.veel plezier met dit wonder der techniek. gr hans ps ik hou niet van miere......
Liefhebber

Berichtdoor Markparket » 15 feb 2009, 04:09

Ha die Eric!

Wat heb je toch weer een mooie auto gescoord, en vooral ook zo een mooie kleur;-)

Ik hoop dat je heel erg lang en veel plezier van je nieuwe aanwinst mag hebben!!!

Met het gevaar dat ik het halve forum over me heen krijg:
Weizengelb is toch wel een chique kleur he?
Minder pijn in je ogen dan van dat Saharazand;-)

Het wordt tijd voor een nieuwe Gruppe;-)

Binnenkort kom ik haar eens bewonderen!
Markparket

Berichtdoor Martin123T » 15 feb 2009, 10:07

Hallo Semrick,

Gefeliciteerd met deze mooie auto. Ik wens je er heel veel fijne en veilige kilometers mee! De foto's spreken mij enorm aan, juist de eenvoud en de uitstraling van klasse zorgden ervoor dat ik in de jaren tachtig als een blok viel voor de W123. De foto's van jouw nieuwe aanwinst geven me weer hetzelfde gevoel. Lijkt me leuk om de auto komend jaar in het echt te bewonderen.

Groet,

Martin
Martin123T

Berichtdoor Theo300D » 15 feb 2009, 10:07

Alweer een 300D erbij.
ziet er mooi uit.

Veel plezier ermee.
Theo300D

Berichtdoor bartolo66 » 15 feb 2009, 10:42

Ziet er idd goed uit, proficiat. Op deze manier komt het klussen wel op een heel laag pitje te staan, maar dat zal dan wel de bedoeling zijn?
bartolo66

Berichtdoor SIMO300D » 15 feb 2009, 11:03

mooie auto van harte met je 5 cilinder power.

moet ik eens wat foto's gaan plaatsen van die van mij.

maar ziet er zo op het oog heel goed uit.
SIMO300D

Berichtdoor Nico Vliet » 15 feb 2009, 18:59

oogt strak erik, gefeliciteerd
Nico Vliet

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto