[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
300D ambulance 1981 : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 19:04

300D ambulance 1981

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

300D ambulance 1981

Berichtdoor SgtPeppers » 30 sep 2008, 10:46

Hallo allemaal,

Ik ben Niek, 19 jaar oud, wonende in Rotterdam, en sinds gisteravond de eigenaar van een W123 ambulance uit 1981!

Hij ziet er niet heel mooi uit, dak is bijvoorbeeld roestig (maar niet rot), en nog wat andere gebreken.
De vorige eigenaar vertelde mij dat het eigenlijk een 300D blok is met een kleinere inhoud, dus een 250D, en dat hij er origineel zo is ingezet. Sowieso is het een originele Nederlandse auto. Hij loopt in ieder geval als een zonnetje en de automaat schakelt ook zeer goed.

Ik ben niet van plan er een mooie auto van te maken, plaatdelen mogen van mij best een afwijkende kleur zijn. Ik heb hem vooral voor de fun: ga er een bed in maken om er mee op vakantie en naar festivals te gaan. Als ik in een goed uitziende Merc wil rijden pak ik de W124 300TE van pa wel. ;-)

Zaterdag ga ik hem ophalen, dan maak ik wel wat foto's!

Ik hoop dat ik dit forum nuttig kan gaan gebruiken, en ook anderen kan helpen.

Groet,
Niek / Sgt. Peppers

Post edited by: sgtpeppers, at: 2008/09/30 10:47<br><br>Post edited by: sgtpeppers, at: 2008/10/24 15:39
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 30 sep 2008, 08:31
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:250D ambulance 1981

Berichtdoor pmo » 30 sep 2008, 10:56

Klinkt als een bijzondere W123, we wachten op de foto's!
pmo
 


Re:250D ambulance 1981

Berichtdoor Govert » 30 sep 2008, 11:12

Het motorblok zal wel uit een W124 komen. Originele W123-250D blokken gibt es nicht.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:250D ambulance 1981

Berichtdoor SgtPeppers » 30 sep 2008, 11:29

Vraag ik me toch af, een 250D uit een W124 heeft namelijk 66 kW, en het latere model 69 kW, mijn auto heeft 65 kW: net zoveel als een 300D uit een W123.

Maar zeker weten doe ik het niet, haha!
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 30 sep 2008, 08:31
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:250D ambulance 1981

Berichtdoor Govert » 30 sep 2008, 11:51

Omdat ze bij een motorwissel niet altijd de gegevens bij de RDW updaten.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:250D ambulance 1981

Berichtdoor SgtPeppers » 30 sep 2008, 11:54

Ach ja, hij rijdt in ieder geval goed, en daar gaat het om.
Ik zal wel eens wat foto's van de motor maken, dan kunnen de experts hier het misschien zien.<br><br>Post edited by: sgtpeppers, at: 2008/09/30 11:55
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 30 sep 2008, 08:31
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:250D ambulance 1981

Berichtdoor Govert » 30 sep 2008, 22:05

Zeker, en een W124-motor is beter dan die van de W123.

De achteropbouw van de ambulances werden gebouwd door de carrosseriefirma's, niet door MB zelf. Vandaar dat die opbouwen vaak wat roestiger zijn. Zorg er wel voor dat hij niet meer als ambulance staat geregistreerd, want anders mag je hem niet ombouwen (heb ik wel eens vernomen van een andere ambubenz-bezitter).
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:250D ambulance 1981

Berichtdoor SgtPeppers » 30 sep 2008, 22:28

Bij de RDW staat geen speciale aantekening nu, dus neem aan van niet? Hij staat wel als 'bedrijfsauto' als ik de website van de RDW raadpleeg.

Ik wil wel graag een bank achterin bouwen, weet iemand hoe dat zit met wetgeving?

En dan nog een klein dingetje: hij stinkt bij het rijden een beetje naar diesel, niet extreem maar toch vervelend voor mensen die er achter rijden, weet iemand hoe dit kan? Roken doet hij helemaal niet.<br><br>Post edited by: sgtpeppers, at: 2008/09/30 22:54
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 30 sep 2008, 08:31
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:250D ambulance 1981

Berichtdoor Govert » 30 sep 2008, 22:55

Volgens mij moet je bij de RDW kijken naar "omschrijving van de inrichting", bij het tabblad "eigenschappen". Staat daar "ambulance", dan moet je zorgen dat dat verandert.

Het zal er wel mee te maken kunnen hebben dat in geval van oorlog o.i.d. ambulances gevorderd kunnen worden. Als al die ambulances dan pleziervoertuigen blijken te zijn, dan heb je er niet zoveel aan.

Allemaal te zien op https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2008/09/30 22:57
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:250D ambulance 1981

Berichtdoor Govert » 30 sep 2008, 22:59

"stinkt tijdens het rijden naar diesel", hm, is er diesellucht in de cabine? Of verbrande diesellucht (zoals uit de uitlaat komt) in de cabine? Of aan de buitenkant?
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:250D ambulance 1981

Berichtdoor SgtPeppers » 01 okt 2008, 08:37

Bij de RDW staat hij als gesloten wagen geregistreerd, weet niet precies wat dit inhoud. Kan ik hem evt. als personenwagen laten registreren of maakt dit niet uit?

De diesellucht komt uit de uitlaat en is aan de buitenkant te ruiken, niet in de cabine.
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 939
Geregistreerd: 30 sep 2008, 08:31
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re:250D ambulance 1981

Berichtdoor Govert » 01 okt 2008, 12:37

Een "gesloten wagen" is een term die voor (vracht)auto's met een gesloten vrachtruimte wordt gebruikt. Je hebt ook open wagens, met een open laadruimte. De categorieën (personenwagen/bedrijfswagen) en de soorten inrichting (gesloten wagen/kampeerwagen/bus) bestaan omdat er soms verschillende (keurings)eisen of belastingsregimes bestaan. Ik denk niet dat de (keurings)eisen voor een oldtimer-bedrijfswagen anders zullen zijn dan voor een personenwagen, maar misschien weet hier iemand het beter. Anders navragen bij de RDW. In ieder geval is hij niet als ambulance geregistreerd, dat is het belangrijkste.

De diesellucht zou er op kunnen wijzen dat er diesel op het verkeerde moment wordt ingespoten (laat tijdens de arbeidsslag of tijdens de uitlaatslag). Een hangende verstuiver of dat het inspuitmoment is verlopen. Je zou de vraag ook kunnen stellen op het W124-forum of anders naar een dieselspecialist gaan, die kan wat dingen nameten en testen.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten