MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 10:09

300D gloeit niet meer

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

300D gloeit niet meer

Berichtdoor Husky » 03 sep 2010, 16:17

300.130 om617.912
Nou had ik het brandstoffilter (e.a.) vervangen. Daarna moest ik wel een paar keer starten voordat hij weer goed liep, en hij gloeide toen wel, ik liet 'm een tijdje draaien.
Maar een uur later wil ik hem starten maar hij gloeit niet meer?

Het lampje brand ook niet (eerder altijd wel), het grote blikken relais, ergens boven de pedalen klikt duidelijk hoorbaar als ik contact aan zet. Kan deze kapot zijn nadat ik 3x achter elkaar gloeide (+ slijtage staat 1 7 80 op denk dus 30 jaar oud)? Is deze te testen?

Hij start overigens echt nooit zonder voorgloeien.<br><br>Post edited by: Husky, at: 2010/09/03 16:39
Husky

Re:300D gloeit niet meer

Berichtdoor MajikSimon » 03 sep 2010, 17:04

je hebt je akku al getest / gemeten? dat zou ik als 1e ff nakijken als je dat nog niet gedaan hebt.

Verder zit er bij de 'iets nieuwere relais' een aluminium strookje wat dienst doet als 80A zekering, dekseltje eraf en even demonteren, ff nakijken...maar kan ook nog de akku zijn die plat/defekt is.Dat is mijns inziens na sleutelen en 3 x starten etc de 1e verdachte...succes
MajikSimon

Berichtdoor Husky » 03 sep 2010, 18:19

Ik heb met een volt-meter even de gloeibougies ge-meten of er stroom op stond, dit was bij de eerste 2 wel , maar bij de voorste 2 hielt niet.
Ik denk dat er bij het olie bijvullen gemorst is waar de gloeibougies contact maken met die koperen draad en daardoor geen contact meer maakte.
Na die los gehad en weer vastgemaakt gloeide hij zelfs nog met een lege accu.
Hoe vast moeten die koperen moertjes eigenlijk, handvast of?
Edit: aluminium moertjes<br><br>Post edited by: Husky, at: 2010/09/06 23:52
Husky

Berichtdoor MajikSimon » 03 sep 2010, 19:41

ja handvast en dan 1/4 of 1/2 slag verder...denk dat ze niet veel kunnen hebben, is ook
maar m8 of m10 ofzo. Vaak zitten er ook ringen bij.succes..
MajikSimon

Keer terug naar Diesel Specifiek