Hi Job en Paul, Jullie zijn snel:laugh:
Ben net nog even naar mijn garagebox geweest, om nog even een stukje bodem in de rx10 te zetten.
Ik ben nog niet zo bekend met de W123, dus vandaar, de 5 pitters hebben dus altijd een gloei relay, en gecombineerd met een sleutelstarter neem ik aan.
Overigens blijft het denk ik van belang om dit start relay, even te localiseren, en daar moeten dan twee dikke draden op uit komen, dat is dan de 12V in en de 12V uit, blijft interessant und sehr aussagekraftich om even op die beide punten een meter te hangen.
Ik las ook iets over de theoretische mogelijkheid dat de tempsencor nog defect kan zijn en dus voortdurend de mededeling "ik ben warm" naar het start relay door geeft.
Ik schat zo in dat als de motor warm is de weerstand iets van enkele tientallen ohms moet zijn, en koud al snel enkele K's, zou dus ook even te meten zijn.
Maar waarschijnlijker lijkt mij dan een wachelcontact, slecht contact zouden wij zeggen
Goed,,, ik wacht dus maar weer wat bevindingen van het front af, toch?
Groet, Henk Lith.