door Ruud » 26 okt 2008, 20:40
Gisteren ben ik op pad gegaan om een 230CE uit 1984 te gaan bekijken, na een uitvoerig gesprek met de eigenaar heb ik de auto goed bekeken op de bekende punten (zie foto's). De auto zag er van binnen netjes uit, een mooi MB tex interieur met electrisch schuifdak etc., alleen waren er enkele minpunten: de keienvanger had flinke schade, 2 grote roestplekker/gaten in de voorschermen vlak onder de bumper en enkele rotte stukjes in de wielkast achter.
Daarnaast waren er nog wat kleine lakbeschadigingen, parkeerschade aan de wielkastrand, kofferklep die niet helemaal aansloot aan 1 kant (waarschijnlijk tegen een paaltje gereden, bumper was ook wat verder naar binnen geduwd) en is de binnenkant van de wielkastrand (niet netjes) voorzien van een grijze, anti-roest laag?
Technisch leek de auto verder in orde, op een kapotte uitlaat na (deze knalde af en toe na loslaten gas, gaatje?). De volledige onderhoudshistorie is bekend, heeft +/- 150.000 km gelopen en is van de tweede eigenaar. De auto is altijd onderhouden door de Mercedes dealer in de plaats waar de auto is gekocht door de eerste eigenaar. Verder geen roest aan de onderkant van de deuren, onder de motorkap in de hoeken etc.
Omdat de auto verder er wel redelijk uitzag ben ik toch wel geinteresseerd, ware het niet dat ik de vraagprijs van 4200 duidelijk te hoog vind.
Ik zou graag advies willen van jullie, kenners, over wat deze auto ongeveer waard is en of het de moeite waard is om hier weer een mooie auto van te maken. Ik denk zelf aan een bedrag van maximaal 3000 euro. (Foto's volgen)