door maarten » 15 jun 2007, 19:05
Bedankt voor jullie reactie. Ik ben er vandaag langs geweest en heb de lijst met aandachtspunten afgelopen. (kaufberatung & buyers guide) Nu voor de tweede keer viel het toch een beetje tegen en ontdekte meer roest, dat aanvankelijk niet opviel door dikke laag bodemcoating. Nu had ik wel genoeg licht en de auto op oprijsteunen om alles goed te bekijken. Helaas, helaas, want de carosserie/lak (metallic) zag er strak uit (of heel goed overgespoten?), de diesel liep mooi, het interieur was echt goed en kroonkurkvelgen. Maar er was aan de dorpels (vooral bij krikgaten, die waren er deels niet meer) en bij de achter spatbordhoeken gewerkt. gelast of combinatie met plamuur was niet helemaal duidelijk, door de dikke laag steenslagwerende coating. De onderkanten van de deuren waren deels verroest, maar zichtbaar geplamuurd en gespoten. Er zat een roestgat bij een draagarm achter. Het electrische schuifdakje vertoonde ook roest aan de vlakke rand (binnenkant) en bij afwateringsgaten. De bui vanacht bleek ook een goede test, want de vloermat rechtsvoor was doorweekt en de roestpunten op chassisbalken waren nog vochtig (ik vrees vocht van binnenuit). Al met al ben ik misschien te kritisch voor 2200 euro...de wagen zal vast wel 2 apk keuringen meegaan in deze staat en een hoop rijplezier geven.
Oja niet te vergeten: de remmen waren sponzig en piepten, de stuurspeling was net iets teveel en de staat van de brandstofleidingen was twijfelachtig. Er moet een band vervangen worden en als klap op de vuurpijl moest er nog apk gehaald worden (heb wel het todo lijstje van de garage voor apk punten gezien).
Dit is pas de eerste auto die ik heb bezichtigd, dus nog geen man overboord, maar ik vraag me af of je met een budget tot 3000 euro een degelijke W123 diesel kan kopen.
groeten,
Maarten