[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Achterklepslot : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 20 sep 2024, 12:41

Achterklepslot

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Achterklepslot

Berichtdoor Luigi » 10 jun 2009, 13:25

Enige tijd geleden ging de centrale vergrendeling van de achterklep stuk.
De klep moest worden geopend met de sleutel Jullie snappen wel dat niet werkte.
Ik kon de sleutel wel draaien maar er was veel weerstand.
Na veel rommelen en proberen stond ik uiteindelijk met de cilinder in mijn vingers(alle schuifjes zijn goed gangbaar).
Bij Mercedes only een ander vacuum bediening gehaald en de klep laten openen en het slot verwijdert.
Als ik de cilinder in het slot steek blijft het zwaar draaien. Als ik het in de auto stop gaat de klep niet open.
Wie kan mij vertellen hoe dit werkt en hoe ik dit alles aan moet sluiten, waar zitten (borg)veren, hoe zet ik de cilinder vast in het slot e.d.

Groet Luigi
Luigi
 


Re:Achterklepslot

Berichtdoor Hans230CE » 11 jun 2009, 21:00

Luigi,


Eric (Semrick) heeft ooit een topid gemaakt over sloten maken. Kan zijn over het kalefateren van de groene en de witte. FF zoeken en lezen.

Zelf heb ik ooit het kofferbakslot eruit gehad en er is verschil aan het uitzinde tussen een Cv en een gewone. Andere plastiekje, en ik heb de slotplaatjes er 1 voor 1 uitgenomen en netjes gekuisd en daarna weer gemonteerd na de cilinder te hebben gekuisd en gesmeerd. Precies jobke maar erna de heleboel feiloos aangesloten op de elektrische cv; dhet slot werkt nogsteeds feiloos.


En nu een paar dagen weg met de caravan, de groeten!!!!!!!!!!!
_________________________________________________________________________________




A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Avatar gebruiker
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 8656
Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
Woonplaats: Oostende (B)
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten