[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Achterruitverwarming doet het niet : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 23:48

Achterruitverwarming doet het niet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re: Achterruitverwarming doet het niet

Berichtdoor Kupervaser » 16 nov 2011, 13:27

Niet helemaal waar. In een gesloten circuit met een energiebron zal je altijd een spanningsval meten tussen de + en de - van de energiebron. Wanneer je energiebron een constante spanningsval heeft bv 12 volt hangt de stroom die door deze gesloten circuit loopt van het weerstand die de circuit heeft. Hiervoor gebruiken we de wet van ohm: U=I x R. I=U/R. Hieruit kan je afleiden dat hoe hoger je weerstand, hoe kleiner de stroom die door het circuit loopt. De stroom die door de circuit loopt bepaald uiteindelijk de discipatie, in dit geval de warmte die geproduceerd wordt door de strepen op je ruit. Het zou logisch zijn om aan te nemen dat door de jaren heen, de metaal in de draden, relais, zekeringen wordt aangetast, gecorrodeerd, ets, daardoor neemt de weerstand toe.
Kupervaser
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1966
Automaat: Ja
LPG: Ja

Berichtdoor Bogent » 16 nov 2011, 22:21

Hu er ook rekening mee dat de z.g. onzichtbare verwarming veel minder effectief is dan de verwarming met de dikkere banen.
Ik had deze ook in mijn coupe zitten en daarmee werd de ruit eigenlijk nooit schoon terwijl hij wel werkte.
Deze is echter bij het opknappen van de wagen gesneuveld en toen is er een in gegaan met dikkere banen en die werkt veel beter.
Bogent

Berichtdoor Kupervaser » 25 nov 2011, 13:08

De zekering heb ik vervangen, geen resultaat. Ik heb nog eens de strepen doorgemeten en ik weet nu voor 100% zeker dat al die strepen hun beste tijd hebben gehad. Ik zit te denken om ze eraf te schrappen en een universele achterruit verwarming op te plakken, deze:

http://www.frostfighter.com/prt2600.htm

Lijkt mij makkelijker en meer betrouwbaar dan een 2de hands achterruit plaatsen.
Kupervaser
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1966
Automaat: Ja
LPG: Ja

Vorige

Keer terug naar Techniek