[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Achterste krukaskeering om617a : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 nov 2024, 19:03

Achterste krukaskeering om617a

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Achterste krukaskeering om617a

Berichtdoor JanWillem » 17 nov 2013, 21:01

Hallo,

Mijn 300TDT een om617a lekt olie uit het koppelingshuis, het is van de motor de versnellingsbak olie ruikt anders.

Ik denk de achterste krukas keerring. Kun je dit vervangen met het blok er in of moet het hele blok eruit ?

Wat zou iets bij een garage kosten ?

hij heeft net 3 mnd stil gestaan misschien zuigt dat dat koord nog weer vol zuigt.

Wie heeft ervaring

met vr.groeten Jan-Willem
Mijn auto is een 300GD maar dat lijkt zoveel op de W123 dat me dit erg zinvol lijkt.
JanWillem
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 jan 2012, 16:57
Woonplaats: Winsum
Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: achterste krukaskeering om617a

Berichtdoor Govert » 17 nov 2013, 21:29

Je kan eventueel de onderste helft van de krusaskeerring vervangen door het carter te verwijderen terwijl de motor blijft zitten, maar wil je de hele krukaskeerring vervangen, dan moet de motor er uit en moet de krukas gelicht worden.

Het zal niet goedkoop zijn bij een garage, vooral wegens het arbeidsloon. Ze zijn er wel een dagje of twee mee bezig denk ik. Het hangt ook af hoe ervaren ze zijn en hun uurloon.

Je kan nog wat experimenteren met verschillende typen olie, de ene olie lekt minder dan de andere. Hoeveel olie lekt er eigenlijk?
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: achterste krukaskeering om617a

Berichtdoor JanWillem » 17 nov 2013, 21:40

Hallo Govert,

ik heb nu 15w40 minerale olie van kroon erin, hiervoor had ik er 10w40 semi synthetische olie in ook van kroon.
hij lekt behoorlijk veel , na het rijden heb ik in de garage een plasje liggen van wel 4 cm doornede.
Wil zo niet doorijden, het wordt zo'n smeerboel.

Jan-Willem
Mijn auto is een 300GD maar dat lijkt zoveel op de W123 dat me dit erg zinvol lijkt.
JanWillem
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 jan 2012, 16:57
Woonplaats: Winsum
Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: achterste krukaskeering om617a

Berichtdoor MajikSimon » 17 nov 2013, 23:04

je kan nog maxlife van valvoline proberen, dat is 10w40 daarvan zwellen de keerrringen, daardoor vermindert het lekkages. bij mij heeft het eerder wel geholpen bij bepaalde auto's in het verleden..
Helpt dat niet dan...rest idd alleen reparatie. Sommige mensen proberen Lec-wec...
Meningen daarover zijn verdeeld en je kan het zien als lapmiddel..ik heb het nooit geprobeerd.
is een olie toevoeging..

helpt dat alles niet: repareren...
succes...
MajikSimon
 


Re: Achterste krukaskeering om617a

Berichtdoor JanWillem » 25 nov 2013, 13:42

Ik heb lecwec besteld 2 flesjes , is wel duur spul.

Maar ja stel je voor dat het helpt scheelt een hoop werk.

ben benieuwd.

Jan-Willem
Mijn auto is een 300GD maar dat lijkt zoveel op de W123 dat me dit erg zinvol lijkt.
JanWillem
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 jan 2012, 16:57
Woonplaats: Winsum
Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Achterste krukaskeering om617a

Berichtdoor Tony MB » 25 nov 2013, 14:43

Het zou me verwonderen dat het zou helpen, maar ik ben benieuwd?
Het lekt toch aan het koppelingshuis, komt er dan geen olie op de koppelingsplaten?

Mvg Tony
Mvg Tony

Bar8 220 Benzine 1972 + "De Raket"
Avatar gebruiker
Tony MB
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 483
Geregistreerd: 27 apr 2013, 10:54
Woonplaats: Antwerpen
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Achterste krukaskeering om617a

Berichtdoor JanWillem » 25 nov 2013, 14:53

Tot nu toe slipt de koppeling niet.

waarschijnlijk draait het snel genoeg als een soort centrifuge en spettert de olie tegen de binnenkant van het koppelingshuis.
Mijn auto is een 300GD maar dat lijkt zoveel op de W123 dat me dit erg zinvol lijkt.
JanWillem
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 11 jan 2012, 16:57
Woonplaats: Winsum
Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten