[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Ad5805 : Even voorstellen

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 22 nov 2024, 22:02

Ad5805

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. (en niet meer dan dat!!)
Ook als je al langer lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Dit is dus NIET de plaats om je vragen neer te zetten.
Daar hebben wij tenslotte een heel forum voor.

Ad5805

Berichtdoor Ad5805 » 06 nov 2014, 16:51

Mijn W123/200 benzine heb ik in 2007 uit Frankrijk gehaald. Ergens tussen Alpen en Jura, waar het koud kan zijn en flink kan sneeuwen. Na 26 jaar stond de teller nog op 90.000 km. Normaal, onder deze omstandigheden. De oude eigenaar woonde onderaan in een dal en beide hellingen waren met de winterse gladheid niet voor de MB bestemd. Daar gebruikte die beste man een Peugeot 405 en 205 voor woon-werkverkeer. De MB mocht de lange winter in de hangar, uit de verzekering.
Frankrijk is het land van de diesels. Als je begin '90 zo'n auto kocht, was het niet om grote afstanden mee te rijden maar op zondag een rondje om de kerk te pronken, zolang het niet glad was.
De 1ste eigenaar had maar 2 opties uitgekozen. Stuurbekrachtiging en 5 versnellingen. Niets geen poespas met electrische ramen oid. Lekker basic, houd ik van. Inmiddels staat er bijna 300.000 km op de teller. De herhaaldelijke tochten naar Portugal, Italië en Frankrijk tellen mee.
Ondanks het stopzetten van de oldtimer regeling voor LPG, geniet ik nog steeds van die heerlijke auto. Nog lang hoop ik.
Ad5805
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1970
Automaat: Nee
LPG: Ja

Re:Ad5805

Berichtdoor Bram Jansen » 06 nov 2014, 17:05

Dag Ad,

Welkom op ons forum!
Ik wens je veel lees- en schrijfplezier.

Leuk verhaal!
Dank dat je je hebt voorgesteld, Heb je ook een foto van je auto?

TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.

Lees ook de forumregels even door.

Lex
Bram Jansen

Re: Ad5805

Berichtdoor Hans230CE » 06 nov 2014, 22:48

Welkom, Portugal, love the country :clap: :clap: :clap:
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Ad5805 » 07 nov 2014, 19:38

Ha Bram,
Je vond het een leuk verhaal? Dan komt het vervolg.
Kom ik bij de beste man daar in het dal, blijkt de auto van zijn vader te zijn geweest. Die was een paar jaar eerder overlijden en, je kent het wel, de zoon kon die MB niet weg doen. Ruimte zat in de hangar (Frankrijk is ook het land van de lege schuren geloof ik, wat een ruimte daar!) en toch ook een oldtimer verzekering. Onder het motto het eet geen brood, werd de auto gehouden en ook nog op zondagen gereden. Maar hoewel zo'n W123 relatief zuinig is (ik reed toen terug naar A'dam op een leuke 1 op 13/14 op benzine o.a. dankzij de 5 bak) bleef het een dure hobby. Maar afijn, het was van wijle zijn vader dus, houden maar.
Maar dan, catastrophe, mevrouw (zijn vrouw dus) zag het heel anders. Want die oude auto had toch wel twee enorme nadelen: geen electrische ramen en.................................geen airco!
Tja, zo'n witte auto wordt ook warm, zeker als je op je zondags best naar de kerk gaat. Zonder airco gaat je een beetje transpireren, de ramen moeten, hemeltje. met de hand open, en je kapsel gaat eraan! Wat zal meneer pastoor hier van zeggen?
Dan valt de keiharde uitspraak: Weg met dat ouwe ding! Zo snel mogelijk. Maar maar?! Niets maar!! Weg moet ie!
Na toch heftig te hebben onderhandeld met die tijgerin over de prijs (de man stond toen erg stil bij), begon ik aan de mooie reis terug over de C, D en E weggetjes (heb er 2 dagen over gedaan, heel langzaam, door Jura, Elzas en Ardennen).
Toen ik wegreed, zag ik die arme man staan bij de poort in mijn binnenspiegel mij of haar (de MB) uitzwaaien.
Ik zou zweren dat hij tranen in zijn ogen had....
Ad5805
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
LPG: Ja

Berichtdoor Maikel » 08 nov 2014, 09:59

super verhaal!!!
mooi man 5 versnellingen!
gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982

Berichtdoor Mart » 08 nov 2014, 13:26

Welkom, en veel plezier met de ster.
Met vriendelijke groet van
Mart uit Leiden
Mart
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Tony MB » 08 nov 2014, 13:45

leuk hé een auto zonder airco, raampje open, armpje buiten :handgestures-thumbupleft:
Mvg Tony

Bar8 220 Benzine 1972 + "De Raket"
Tony MB
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975