Mijn W123/200 benzine heb ik in 2007 uit Frankrijk gehaald. Ergens tussen Alpen en Jura, waar het koud kan zijn en flink kan sneeuwen. Na 26 jaar stond de teller nog op 90.000 km. Normaal, onder deze omstandigheden. De oude eigenaar woonde onderaan in een dal en beide hellingen waren met de winterse gladheid niet voor de MB bestemd. Daar gebruikte die beste man een Peugeot 405 en 205 voor woon-werkverkeer. De MB mocht de lange winter in de hangar, uit de verzekering.
Frankrijk is het land van de diesels. Als je begin '90 zo'n auto kocht, was het niet om grote afstanden mee te rijden maar op zondag een rondje om de kerk te pronken, zolang het niet glad was.
De 1ste eigenaar had maar 2 opties uitgekozen. Stuurbekrachtiging en 5 versnellingen. Niets geen poespas met electrische ramen oid. Lekker basic, houd ik van. Inmiddels staat er bijna 300.000 km op de teller. De herhaaldelijke tochten naar Portugal, Italië en Frankrijk tellen mee.
Ondanks het stopzetten van de oldtimer regeling voor LPG, geniet ik nog steeds van die heerlijke auto. Nog lang hoop ik.