door Jeroen » 23 jan 2008, 09:53
Dat zijn een heleboel vragen in een keer. Een eerste poging tot wat antwoorden op basis van mijn ervaring/voorkeur:
Beste en goedkoop gaan niet altijd samen! Allerlei "verbruiksartikelen" zoals bijvoorbeeld filters e.d. kun je vaak bij de reguliere autovakhandel krijgen, zoals Brezan. Dat is meestal goedkoper dan bij de MB dealer voor identiek spul.
Alle specifiek MB onderdelen, als je nieuw wilt, dus gewoon de MB dealer. Ik heb bijvoorbeeld laatste een aantal rubbers vervangen en daar vertrouw ik gewoon geen andere dan MB originele onderdelen. Ik woon in de buurt van Den Haag, dus ik kom nogal eens bij van Dijk op het Forepark. Hebben in ieder geval erg veel van de W123 gewoon op voorraad. En anders is het er binnen twee dagen.
Daarnaast heb ik goede ervaring met de firma Kostwinder & Verhoef in Nieuwerkerk aan de IJssel. Veel voorraad, goede advies en ook originele MB onderdelen.
Tweedehands koop in nogal eens wat via Marktplaats.nl en Ebay.com, Ebay.co.uk en Ebay.de.
Of gewoon eens even googlen op W123 onderdelen.
Voor onderdelennummers moet je even het forum doorzoeken, want daar is volgens mij veel over te vinden al dan niet op CD-tjes.
Succes ermee,
Jeroen