Hallo Prieter,
Kijk ook eens op
www.dubbellucht.nl
deze site is speciaal voor de MB campers, hier sytaat veel informatie, en worden ook complete campers aangeboden, of in opbouwstaat.
Of kijk eens op
www.camperforum.nl
Deze site is iets algemener, en voor meerdere merken, maar wel veel informatie omtrend de camperbouw.
veel succes met de keuze.
ik doe je even een pm toekomen met een emailadres van een man waar ik die van mij weg heb, misschien heb je er iets aan.
Oh nog even over de type aanduiding,
406 = max terrein gewicht 4000kg, en 60 pk motor.
407 = max terrein gewicht 4000kg, en 70 pk motor.
508 = max terrein gewicht 5000kg, en 80 pk motor.
Zo kun je dus nagaan dat er wel eer logica in zit.
Bij een verlengde en verhoogde uitvoering moet je er wel om denken dat het ledig gewicht ook toeneemt.
het nadeel is dan dat je bijna niet meer obnder de 3500kg kunt blijven, en dan wordt ie aangemerkt voor vrachtwagen, dit geeft problemen in duitsland, voor de Maut heffing.
men gaat daar gewoon uit van de type aanduiding, en is dan moeilijker te overtuigen dat het geen vrachtwagen is.
Ook zal je dan meer problemen krijgen bij het op kenteken zetten wanneer je hem op grijs kenteken wilt laten overschrijven.
Bij een 407 valt dit nog wel mee, en een 508 is wel te doen, maar ga dan helemaal leeg naar de RDW voor de keuring, dan is hij zo licht mogelijk.
je moet dan ledig gewicht beneden de 3500kg blijven.
Groetnis fan Jan, Út Drachten.
<br><br>Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2007/05/21 21:44