[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Advies over Oldtimerverzekering gevraagd! : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 01:31

Advies over Oldtimerverzekering gevraagd!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Advies over Oldtimerverzekering gevraagd!

Berichtdoor Fazioli » 03 feb 2008, 19:58

Binnen kort zijn wij in het bezit van een Mercedes W123 uit 1981, en nu wilden wij graag enig advies over het verzekeren ervan. Welke soort verzekering, de prijs ervan e.d. Ik hoop via dit forum aan voldoende informatie te komen..

Alvast Bedankt!

<br><br>Post edited by: Fazioli, at: 2008/02/03 18:59

Fazioli

Re:Advies over Oldtimerverzekering gevraagd!

Berichtdoor Nico Vliet » 03 feb 2008, 20:11

Maak je geen zorgen, daarover is zat info ter beschikking binnen de club.

aantal dingen:

WA of all risk. Als je aan all risk denkt, voor zover ik weet heb je voor daarvoor een ( recent ) taxatierapport nodig. Hoeveel km wil je / denk je per jaar te gaan rijden. Hangt er per verzekering van af wat mag / kan /hoeveel het kost.
Heb zelf voor all risk gekozen; taxatiewaarde 11.000 euro, kosten 278 euro per jaar.
Nico Vliet

Berichtdoor Jeroen » 03 feb 2008, 21:25

Er staan al de nodige postings over dit onderwerp op dit forum. Als je voor all-risk gaat moet je opletten dat dit een heuse oldtimer verzekering betreft met vermelding van de juiste artikelen van het burgelijk wetboek.

Ben zelf al jaren bij de KNAC. Uitstekende verzekering, goede service en je bent ook gelijk lid van de wegenwacht, ongeacht welke auto je rijdt. Dus zelfs je dagelijks vervoer. Kijk eens op www.KNAC.nl

Jeroen
Jeroen
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Fazioli » 03 feb 2008, 22:09

Dank julie wel!
Fazioli

Berichtdoor Wim Matsinger » 03 feb 2008, 22:27

Let op ! Je kan ook een WA verzekering nemen in de oldtimer variant.
net als Volledig Casco, helaas kan je dan maar tussen de 7500 tot 10.000 km rijden, daarboven kan je niet meer oldtimer verzekeren.

Je taxatiewaarde wordt bij een WA verzekering zelden overgenomen bij schade, dit is de andere verzekeraar niet verplicht !!! dus dan krijg je gewoon dagwaarde.hoe goed je W123 ook is.... Het rare in nederland is dus dat het uit maakt hoe jij verzekert bent, ook al ben je niet de schuldige ! Je taxatie waarde krijg je dus alleen bij schade als je Casco verzekert bent, en zelfs dan willen verzekeraars niet altijd je taxatierapport overnemen omdat ze de taxateur niet kennen of erkennen.

laat je dus goed informeren want verzekeraars hebben 1 doel !

Veel premie vangen en zo min mogelijk uitkeren..dat doel heet : WINST MAKEN.

gr wim
Wim Matsinger

Berichtdoor Rob Holewijn » 03 feb 2008, 22:39

Ga maar eens kijken bij www.oldtimerstad.nl
Daar doe ik ook nog gratis een taxatie voor.
Rob Holewijn

Berichtdoor Roel280€ » 03 feb 2008, 23:11

Roel280€

Berichtdoor éénopzeven » 03 feb 2008, 23:16

Ook ik zal voor woensdag a.s. een beslissing moeten nemen m.b.t. de verzekering.

Heeft iemand ervaring met deze maatschappijen?

http://www.plezierverzekerd.nl/klassieker/index.html

http://elaska.nl/

Dank voor jullie reacties.

Robert
éénopzeven

Berichtdoor Agavengrunn » 05 feb 2008, 14:01

he éénopzeven,

rob holewijn adviseerde je over oldtimerstad, ik zit daar zelf ook.
heb 1 auto, dagelijks gebruik. ca. 20.000km per jaar, wa verzekerd voor ± 13 eurootjes in de maand, dikke prima!
via een gratis taxatie van rob kan je m dus ook eventueel all-risk laten verzekeren als je dat wil.
Ik heb gelukkig nog nooit schade gehad (afkloppen!) met mijn auto, dus weet niet hoe ze dat eventueel afhandelen.

ik zou es contact opnemen als ik jou was!

Grt Hendrik.
Agavengrunn

Berichtdoor aernout » 05 feb 2008, 19:42

ik heb twee wagens bij Elaska verzekerd.
oldtimer als eerste auto met 20.000/jaar, het kan dus wel.
aernout

Berichtdoor aernout » 05 feb 2008, 19:42

ik heb twee wagens bij Elaska verzekerd.
oldtimer als eerste auto met 20.000/jaar, het kan dus wel.
aernout

Berichtdoor éénopzeven » 05 feb 2008, 20:31

Beste Agavegrunn..,Rob.., beste iedereen..,

14:00

Ik heb Oldtimerstad reeds gebeld en voor zover het mij duidelijk is geworden moet ik eerst een taxatie-rapport hebben.., zonder accepteren ze niet.., dat wist de dame mij telefonisch te meldden.

Ik moet vandaag beslissen.., morgenochtend komt de coupé, als alles volgens plan verloopt, in mijn bezit.

Gisteren even met de ANWB gebeld.., geen probleem allemaal.
Bij de ANWB doen ze niet zo ingewikkeld.., dat zal het wel worden denk ik.

14:30

Toch nog even met de ANWB gebeld voor het één en ander aan vragen.
Blijkt plotseling dat je een 1e auto moet hebben.., dat staat nergens op de site vermeldt. De ANWB kan dus ook de prullenmand in want een 1e auto heb ik niet ( kan bijna niet in Amsterdam i.v.m. parkeervergunning ).

15:00

Diks: € 354,- WA € 661 All-Risk

Elaska € 337,50 WA

GIO € 407,- WA

15:45

Nog maar eens met Oldtimerstad gebeld.

Nu kan het allemaal wel zoals ik wil.., en dat allemaal voor +/- € 100,-... een fooi..!

Iedereen bedankt voor de hulp en tips.
éénopzeven

Berichtdoor Rob Holewijn » 05 feb 2008, 23:05

Gefeliciteerd.
Voor de toekomst.............. bij zulke problemen met Oldtimerstad direct mij bellen.
Wanneer kom je voor de taxatie???
Rob Holewijn

Berichtdoor henklith » 06 feb 2008, 01:18

Een verzekeraar is kampioen onduidelijk doen, laat maar is tien mensen bellen naar een maatschappij met de zelfde vraag, ze interpreteren dan alle tien de antwoorden anders.
Alleen de maatschappij, en dan daar nog slechts een enkeling weet hoe het precies geformuleerd is, en vooral hoe je het moet lezen, en dan blijkt dat het helaas net wat anders is :o((
Heb je dus pech, komt jouw schade gevalleteje of inbraakje of klein brandje net niet in aanmerking voor uitbetaling!

Groet, Henk Lith.

NB: Er kwam laatst een verzekerings agent bij me aan de deur, ik kon me heel goedkoop verzekeren tegen een anrijding binnens huis van mijn vrouw met een kammeel, een euro per jaar, is toch geen geld, kan je toch geen ellnde voor hebben he.
Maar wat bleek, moest mijn vrouw wel in verwachting zijn,,,, en de kammeel ook :o((<br><br>Post edited by: henklith, at: 2008/02/06 00:20
henklith

Berichtdoor éénopzeven » 06 feb 2008, 01:48

éénopzeven

Berichtdoor Roel280€ » 15 feb 2008, 21:38

Verzekering en taxatie

De meeste verzekeraars bieden de mogelijkheid naast één of meerdere reguliere motorvoertuigen ook een oldtimer onder speciale voorwaarden te verzekeren. Het betreft hierbij altijd motorvoertuigen van 25 jaar of ouder en het gaat dan om de wettelijk verplichte WA-dekking, die kan worden aangevuld met een volledige Casco-dekking. Maximale kilometrages per jaar zijn van toepassing en de premie is vaak, bij de WA-dekking, een vast gegevens voor alle mogelijke oldtimers (doorgaans tussen de zes en acht tientjes per jaar, afhankelijk van de verzekeraar).

Bij een volledig Casco-dekking moet een taxatierapport, vastgesteld door een erkende taxateur, worden overlegd aan verzekeraar of tussenpersoon. De aanvullende premie van de volledig Casco-dekking is vaak een percentage (rond de 1,5-2%) van de taxatiewaarde. Soms kan worden gekozen voor een eigen risico, waardoor de premie lager wordt.

Na een aanrijding wordt bij de standaard WA-dekking altijd gekeken naar de dagwaarde. De volledig Casco-dekking voorziet in een uitgekeerd bedrag dat is vastgesteld op basis van de taxatiewaarde, mist het taxatierapport niet ouder is dan, doorgaans, drie jaar. Vraag bij uw verzekeraar na welke taxateurs dergelijke taxaties mogen uitvoeren.

Bovenstaand verhaal is van toepassing op de gemiddelde verzekeraar, zoals London, Interpolis, ANWB, etc. Er zijn ook verzekeraars die geen eerste auto op de polis hoeven te hebben om toch een interessante oldtimerverzekering aan te bieden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Oldtimerstad. Altijd van belang is het naast elkaar leggen van de voorwaarden (wel/geen taxatie nodig voor welke dekking dan ook, te rijden kilometers, speciale productvoorwaarden).
Roel280€

Berichtdoor DikkieDick » 17 okt 2008, 13:13

DikkieDick

Berichtdoor Harmen » 17 okt 2008, 16:03

ik heb het met mijn auto precies zo gedaan, eerst WA, daarna in afwachting van het taxatierapport, automatisch om laten zetten naar allrisk. het is zo bij verzekeringen dat je, zo lang je niks hebt of makeert, er geen last van hebt. behalve dan je bankrekening... pas zodra er iets verhaald zou moeten kunnen worden kom je in contact de verzekering en dan is vaak het moment daar dat je erachter komt of je een goede verzekerin te pakken hebt of niet... hopelijk heeft niemand zijn verzekeringen ooit nodig, maar dat is dan ook weer een utopie! het geeft in elk geval een lekker gevoel als je je auto en andere spulletjes goed verzekerd denkt te hebben!
Harmen

Berichtdoor JaapW114 » 17 okt 2008, 21:04

Heren,

Deze vraag speelt al geruime tijd en volgens mij ook in meerdere topics.
Zelf ben ik verzekerd bij "Advies Verzekerd", de Benz is mijn enige auto,ik betaal
124,- euro per jaar met een onbeperkt aantal kilometer. Gewoon WA, degene die mijn auto weleens gezien
hebben weten waarom.

Gewoon eens vrijblijvend informeren, niet geschoten is altijd mis.

www.adviesverzekerd.nl

groet,

Jaap
JaapW114

Berichtdoor Rob Holewijn » 18 okt 2008, 21:47

Jaap is het zo erg gesteld met je auto??
Je hebt zelf een mooie werkplaats. Het is de bedoeling dat je dan zo nu en dan ook wat aan je eigen auto doet.
Rob Holewijn

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto