[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
af en toe trillen in de auto : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 02:42

af en toe trillen in de auto

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

af en toe trillen in de auto

Berichtdoor Maikel » 18 maart 2010, 22:55

hoi

Wie kan met vertellen waar ik moet zoeken, soms trilt de auto onder het rijden , soms meer soms minder. Het lijkt of je elk steentje of oneffenheidje in het asfalt voelt. (Als je met je handen aan het stuur zit trillen je loshangende vingers) Terwijl de wagen wel lekker 'zweeft, zeg maar. (Dus ik zit zelf niet te stuiteren in mijn stoel.) Snappen jullie het nog?
Moet ik denken aan de banden? of vering of rubbers. Ik las dat stukje over cardanas balanceren maar ik merk mijn verschijnsel ook als ik in 'zijn vrij' hem laat uitrollen.
Het is niet heel erg maar als ik er op let dan wordt het irritant. Of is het misschien wel normaal voor een 28 jarige!
bedankt
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re:af en toe trillen in de auto

Berichtdoor keggel » 18 maart 2010, 23:23

Was bij mij ook het geval, merkte het na de "restauratie"
Ik heb toen mijn wieldeksel velgen even gewisseld met de fuchs-barok velgen en banden en het was over.
Bij nazicht van de dot-code op de oude banden bleek dat ik met banden van omstreeks 1992 rondreed.

Heb vandaag onmiddellijk een nieuw setje vredestein banden gekocht.
Die komen er morgen op zodat ik met vers rubber naar de pannekoekenrit kan vertrekken a.s. zondag.
In mijn geval had ik al nieuwe wiellagers, fuseekogels, stuurdemper, achtervering + bollen, motordempers etc gemonteerd.

Ik beweer dus niet dat het aan je banden ligt, maar als je de mogelijkheid hebt zou ik daar eens naar kijken.
keggel

Re:af en toe trillen in de auto

Berichtdoor Maikel » 18 maart 2010, 23:26

hoi Keggel,

Ik denk ook dat het aan de banden ligt, de stuurstang rubbers zien er goed uit, maar die bandjes zijn er net in het najaar onder gekomen (Quatrac 2)
En ik heb idd het idee dat het van voren komt.
Ik moet nog maar even beter kijken....
gr
Maikel
Sitzbank raus.......Laderaum noch größer !!!
Maikel
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 200T
Bouwjaar: 1982
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek