[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Afgebroken antenne : Carrosserie & Exterieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:35

Afgebroken antenne

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Afgebroken antenne

Berichtdoor Kees Stavenuiter » 23 nov 2013, 20:08

Beste Benzvrienden,

Een tijdje geleden liep ik in het donker tegen de antenne van mijn 280TE, waardoor deze verboog (hoe krijg ik het voor elkaar.....). Toen ik hem weer probeerde op te richten, knakte hij jammerlijk. Nu is het zo dat ik ook een 200 uit 1986 (een W124) bezit voor woon-werkverkeer, waar nog een automatische antenne op zit. Omdat deze wagen toch geen radio meer heeft en ik er verder ook helemaal niets mee heb, is mijn vraag of deze antenne zonder problemen of zichtbare aanpassingen op mijn stationcar te monteren is. Kan ik er ook eventueel een splinternieuwe Hirschmann-antenne op zetten en werkt dat in combinatie met de originele Becker Europa Kurier die in de auto zit?
Indien het antwoord op alle bovenstaande vragen "nee"is, is er dan iemand van jullie die een goede originele (handbediende) antenne aan mij wil verkopen? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Kees Stavenuiter

Re: Afgebroken antenne

Berichtdoor JesperTichelaar » 23 nov 2013, 22:06

Ik weet niet wat voor type Hirschmann je hebt, maar ik heb nog een originele gebruikte Hirschmann spriet voor een AUTA 6000U. Dit type zat origineel gemonteerd. Misschien dat je die kunt gebruiken? Die is nog recht en goed.
Ik heb ook nog een hele Hirschmann Antenne liggen voor een Station maar die is zonder spriet (ik ben te lui om ze te combineren )
Lit de lju mar rabje
JesperTichelaar
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Coupe280 » 23 nov 2013, 22:19

hoi kees.
een becker europa kurier kan volgens mij niet volledig automatisch werken met antenne .
daarvoor moet je ook een zogenaamde antenne stuurdraad aan de radio hebben zitten.
volgens mij heeft een becker kurier geen antennedraad aan de radio
je kan hem wel met een schakelaar bedienen natuurlijk.
conrad heeft een volledig automatisch hirschman antennes al vanaf 50 euro type 2050.
maar of die passen op een T weet ik niet.
maar die zou je wel kunnen schakelen met schakelaar.
groet tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja

Berichtdoor Kees Stavenuiter » 23 nov 2013, 22:35

Goedenavond Jesper en Tonnie,

Allebei hartelijk dank voor jullie reacties. Jesper, ik heb van de Mercedes-dealer begrepen dat je een gave spriet zo op de kabel kunt schroeven, dus in principe ben ik geinteresseerd in je aanbod. Als je wilt, kun je me even bellen, dan kunnen we iets afspreken. Ik ben vrachtwagenchauffeur en als zodanig ben ik regelmatig in Fryslan te vinden.

Groeten, Kees (071-3413442).
Kees Stavenuiter

Berichtdoor JesperTichelaar » 24 nov 2013, 16:32

De spriet die ik heb liggen is inclusief de kabel. Dit is een gladde kabel!!! Er zijn ook sprieten met een getande kabel. Wel belangrijk dat dit gelijk is.
Lit de lju mar rabje
JesperTichelaar
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1975
Automaat: Nee
LPG: Nee

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur