[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Aircopomp vastgelopen : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 08:03

Aircopomp vastgelopen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Aircopomp vastgelopen

Berichtdoor GranTurismo » 27 aug 2012, 10:15

Hi,

Gisteren is mijn aircopomp vastgelopen (schurend geluid + stoom uit de motorkap is schrikken...). Wegenwacht erbij en die heeft de spanrol die de pomp aandrijft verwijderd. Hij zei naar verwijderen dat ik ook de airco uit had kunnen zetten. Dan was het probleem ook weg. Ik begrijp dat een nieuwe pomp een paar honderd euro kost en weet niet of ik dat direct nodig vind. Kan ik rond blijven rijden met die spanrol eraf want die drijft ook nog andere zaken aan lijkt het?

Dank voor de adviezen,
GT
GranTurismo
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280CE
Bouwjaar: 1969
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Aircopomp vastgelopen

Berichtdoor The White Rider » 27 aug 2012, 13:26

Je kan zo perfect rondrijden. Die spanrol dient enkel voor je airco. En ja, als je de airco had afgezet had je perfect kunnen voortrijden. Ik weet niet welk type pomp je hebt, maar het type dat rechts zit op gelijke hoogte met de motor (het grote model) zit rond de 380,- nieuw en ik dacht 330 gereviseerd. Dit is zonder montage en zonder de magneetkoppeling of poellie, enkel de pomp dus.

Succes!
The White Rider

Keer terug naar Techniek