Hallo W123 liefhebbers,
Sinds mei heb ik via een goede vriend een W123, een witte 200T, bou
wjaar 1983. De wagen is geïmporteerd uit Frankrijk, heeft plm 215dkm op de teller en loopt prima.
Zelf ben ik qua auto a-technisch maar deze auto maakt me wel heel nieuwsgierig. Ik ben met kleine, niet-mechanische dingetjes begonnen (afgebroken ster vervangen, andere radio erin, pookhoes vervangen) maar ik moet zeggen: het zou zomaar een hobby kunnen worden.
Oldtimer rijden is leuk, het heeft karakter, de auto's zijn nog overzichtelijk in techniek (zelfs ik snap het een beetje) en ach ja, het kost iets minder (maar het is mijn enige auto, dus een oldtimer verzekering is niet aan de orde).
Andere hobby's zijn digitale fotografie, muziek luisteren (en nieuwe muziek ontdekken), Argentijnse tango dansen, squash, lezen. Vanalles dus.
Voor mijn W123 (ik noem haar "de witte dame") zijn er nog wel wat verbeterpuntjes:
- dashboardverlichting repareren;
- speakers achterin het dak monteren (+ volgens mij moeten kabels nog gelegd worden)
- centrale deurvergrendeling
Uiteindelijk wil ik heel graag een 300TDT gaan rijden, ik zag her en der al mooie exemplaren. Maar ik ben nu dik tevreden, met deze auto kan ik voorlopig goed vooruit (ook om het onderhoud onder de knie te krijgen).
Tot zover!