Na een half jaar van laswerk en allerlei achterstallig onderhoud wegwerken, heb ik de 280CE naar een gepensioneerde MB/monteur gebracht, deze sympathieke meneer heeft een universitaire graad in K/Jetronic en W123 in het algemeen, hij heeft meer dan 40 jaar bij een Mercedes dealer gewerkt. In een grote schuur naast zijn huis doet hij onderhoud aan met name `de oudjes van Mercedes`. De auto wilde helemaal niet op benzine lopen, de brandstofpomp bleek te weinig druk te leveren, en is vervangen door een gebruikt exemplaar. Nieuwprijs 230 euro, de gebruikte kostte 75 euro. Op LPG hield de motor in bij optrekken. De remolie moest vervangen worden, en doe ook maar de ontsteking nakijken en de kleppen stellen. Vanmorgen de auto opgehaald. `Probeer hem maar eerst, hij staat op benzine, en heeft gisteren voor het laatst gedraaid`, zei de alleraardigste doctorandus in MB techniek. Sleutel in het contact, draaien, voet van het gaspedaal en Ja,Ja, hij loopt als een zonnetje. Ik rij binnendoor naar de A1. Trap de Benz op zijn staart en als ik op de km/teller kijk, ben ik de 140 reeds gepasseerd. Dan maar eens schakelen naar LPG. Alsof er niets veranderd is, dendert de Benz naar de 160. Voor mij voldoende bewijs. Stationair op beide brandstoffen als een zonnetje. Ik bedank de zeer vriendelijke oud/monteur, Oh, ja, de kosten zijn 123 euro. Dit is inclusief nieuwe bougies, remolie, gasklep en arbeidsloon. De doctorandus heeft mijn Beru´s er uitgehaald, die horen er niet in, zegt hij. Flash Lube is geldklopperij hij kende M110´s die probleemloos 3 ton op LPG hebben gedraaid, regelmatig de kleppen controleren is de enige remedie en de auto koud als een baby behandelen en zo nu en dan op benzine rijden. OK, ik geef 140 euro en rij spinnend tevreden naar huis. Gelukkig zijn ze er nog !!!!
Voor de insiders, ik rij met een Poliauto C5 verdamper met een mengstuk boven op het gashuis.<br><br>Bericht gewijzigd door: Bemerbenz, op: 2007/01/31 19:41