[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Ambulance aanschaffen : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 23:59

Ambulance aanschaffen

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Ambulance aanschaffen

Berichtdoor Spartacus » 10 dec 2008, 22:13

Gegroet iedereen, ben al een tijd op zoek naar een ambulance, werd me deze aangeboden.
Heeft toevallig iemand van jullie deze wagen al eens bekeken (staat nl al een hele tijd te koop).
Mike

Spartacus

Re:Ambulance aanschaffen

Berichtdoor Markparket » 10 dec 2008, 22:22

Niet bekeken, maar deze foto heeft al vaker op het forum gestaan....
Markparket

Berichtdoor Markparket » 10 dec 2008, 22:23

Wil wel meekijken hoor;-)

Als het maar een beetje in de buurt is!
Markparket

Berichtdoor Spartacus » 10 dec 2008, 23:16

Weer die vrouw die overtuigd moet worden, en daarna bellen en evt. kijken. Heeft geen haast, staan ook nog wat andere op mijn lijstje.
Staat trouwens in Boxtel en eigenlijk verwacht ik voor 1500 euros een sloper, maar het zou mee kunnen vallen! Vandaar

Spartacus

Berichtdoor resultit » 10 dec 2008, 23:22

Ik kom bijna elke dag in Boxtel wil best eens voor je kijken

Grt Peter
resultit
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1977
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor Spartacus » 10 dec 2008, 23:42

da's aardig, geef wel een kik als ik mag, zij wil eerst een FullHD en een PS3. (En dan heeft ze de roest op de 300TD nog niet eens gezien!)
Doktertje spelen, dat lijkt me wel wat.
Spartacus

Berichtdoor JantjeV8 » 11 dec 2008, 00:17

Ja mooi, zwart spuiten, 2 zilveren ijsco's op de voorbumper...
Zonder gein, je ziet vaak dat bij een W123 die onderste baan zwart wordt gemaakt, verwacht er niet te veel van, kan het alleen maar mee vallen.
Denk er ook om, een beetje rot of erg rot ligt qua werk en kosten niet ver van elkaar.<br><br>Post edited by: JantjeV8, at: 2008/12/10 23:19
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Gottlieb u. Karl » 13 dec 2008, 00:28

Die auto staat bij Wielies. Ik ben daar geweest om naar de 300D te kijken die daar voor niet-te-veel te koop staat. Die auto was m.i. nog te duur; er was nog wel wat van te maken, maar met het nodige werk.
Ook staat er nog een W108. En die maakte mij wél aan het twijfelen. Maar ook die auto moet grondig onder handen genomen worden. Wel geinig, een W108 diesel! (uiteraard niet origineel)

Die ambulance heb ik niet van dichtbij bekeken, maar van een afstandje zag ik ook aardig wat plaatwerk.
Waarschijnlijk een behoorlijk project! Maar gezien de prijsstelling hoef je eigenlijk niks anders te verwachten.

Gottlieb u. Karl

Berichtdoor Semrick » 13 dec 2008, 00:48

Ik zou even doorsparen en er en in en betere staat gaan zoeken.
Net wat toontje zegt ik denk dat de helft va de vraagprijs nog te veel is.
Als je hier een redelijke auto van wilt maken komt er nog wel een paar duizend euro bij.
Deze is aanzienlijk duurder denk ik maar wel 10 keer mooier.
http://auto.marktplaats.nl/mercedes-ben ... lance.html
Of als je dan toch perse een W123 wilt is dit misschien een optie.
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/18 ... p-gas.html<br><br>Post edited by: Semrick, at: 2008/12/12 23:57
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Spartacus » 13 dec 2008, 11:41

En dan hebben we ook nog deze:

http://link.marktplaats.nl/209719122

het probleem van even doorsparen in deze tijd is natuurlijk, als ik het geld bij elkaar heb is ie weg. Volgens mij zijn er niet zoveel, en om in een lijkenwagen rond te rijden.........alhoewel, als er in een ambulance iemand is 'geheiligd' is weet je ook niet wie er met je meerijd!! Trouwens dat kan met je sedan, coupe of T natuurlijk ook het geval zijn.

Dan is er nog het probleem zitplaatsen, of moet ik in zo'n bak de kids liggend vervoeren?
En mag je de originele kleurstellingen gebruiken en blauwe zwaailichten voeren? Is natuurlijk lullig als je toevallig bij een ongeluk uitkomt en je rijd gewoon door (van mijn EHBO word je echt niet beter)

Spartacus

Berichtdoor Semrick » 13 dec 2008, 13:16

Over het vervoeren van passagiers is natuurlijk geen twijfel.
Dat mag niet. Een afgedankte ambulance zal normaal gesproken uitgevoerd zijn met een "grijs" kenteken en in de laadruimte mogen geen passagiers vervoerd worden. Voor een in dienst zijnde ambulance is een uitzondering gemaakt en die hebben dan ook een normaal kenteken.

Ook mag je de ambulancekleuren niet voeren want die zijn "auteursrechtelijk" beschermd. Er worden overigens wel een aantal nog van alle toeters en bellen voorziene afgedankte exemplaren aangeboden op marktplaats.
Zwaailampen is op zich denk ik niet zo'n probleem zolang je ze maar niet gebruikt.

Een auto snel kopen omdat hij anders weg is moet je nooit doen. Haast is wat dat betreft de slechtste raadgever. Als je zo'n auto koopt zie je een week daarna een nog mooiere, betere of veel goedkopere. Althans dat is mijn ervaring ;-)
Groeten,

Rickert
Semrick
Erelid

Roepnaam:
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1968

Berichtdoor Pimmelot » 21 dec 2008, 23:43

misschien deze combi?

Pimmelot

Berichtdoor Pimmelot » 21 dec 2008, 23:46

deze dr achter

Pimmelot

Berichtdoor henklith » 21 dec 2008, 23:59

Achterlijk?
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor Pimmelot » 22 dec 2008, 00:45

zijn de meningen over verdeeld henk.mn frouw zegt;half gaar maar nog niet temmes.vrgr.,wim
Pimmelot

Berichtdoor Pimmelot » 22 dec 2008, 00:58

lijk achter.mooi gevonden henk
Pimmelot

Berichtdoor Markparket » 24 dec 2008, 21:17

Mike,

Een 250 in Johanniter kleuren voor € 2.600,00 iets voor je?

Markparket

Berichtdoor Pimmelot » 25 dec 2008, 00:41

dan paas je die afgrijselijke velgen maar naar den pimmelot,smartacus
Pimmelot

Berichtdoor henklith » 25 dec 2008, 00:48

Met deze velgen zou ik er niet in vervoerd willen worden, met de originele eigenlijk ook liever niet :o))
Groet, Henk
henklith

Berichtdoor Markparket » 25 dec 2008, 05:33

Velgen vind ik ook vreselijk!

Maar de kleurstelling is wel weer rustgevend, dat dan weer wel....
Markparket

Volgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto