Hallo allemaal, ik keek al een tijdje mee op deze forum en vond het maar eens tijd om me zelf voor te stellen met name ook omdat ik wat vragen had die ik zo 1,2,3 niet gevonden kreeg hierzo.
Mijn naam is Arie, ben 38 en kom uit Cuijk (net onder Nijmegen). Sinds februari ben ik in het bezit van een 240D uit 1980. Hij is meen ik China blauw van kleur met hier en daar een bruin tint
De auto loopt verder prima en heeft APK tot 11-2012. Tot die tijd kan ik dus nog genoeg doen om hem technisch en optisch zo goed mogelijk te krijgen. Het eerste wat ik van plan ben om aan te pakken is een nieuwe versnellings bak in bouwen omdat hij niet meer 100% schakelt. Vooral 2 en 3 zijn een probleem wanneer de motor warm gedraaid is (hij poetst de tandjes dan behoorlijk
). Weet iemand toevallig een goed(koop) adres waar ik een 4 bak kan vinden en welk type heb ik eigenlijk nodig?
Het tweede wat zeker aandacht vraagt is de remmerij. Hij remt zo beroerd dat ik al een paar 100 meter voordat ik moet stoppen begin met afremmen anders heb ik het gevoel dat het niet goed komt. Hij trekt ook behoorlijk naar links wanneer ik rem. Iemand ervaring hiermee??
Zodra ik wat foto's van de auto heb zal ik ze hier ook plaatsen.
Groete Arie