[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Auto radio : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 24 nov 2024, 16:07

Auto radio

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Auto radio

Berichtdoor 280E grijs » 25 feb 2008, 22:53

Hallo,na mijn vraag van gisteren over de electrische antenne ben ik vandaag bezig geweest. En hij doet perfect en de electrische antenne doet het ook, Toppie. Totdat de auto wordt gestart. Dan stoort de radio radio meteen. Je hoort een zoem en tikken vanuit de luidsprekers. De radio hoeft hiervoor niet eens aan te staan. Wat doe ik nu verkeerd of wat mis ik. Bij de radio die erin zat was dit niet het geval. Iemand een suggestie?
280E grijs

Re:Auto radio

Berichtdoor Adrieaantjuhh » 25 feb 2008, 23:55

mischien een ontstoorder plaatsen die kan je bij nagenoeg alle autoshops kopen zelfs halfords verkoopt ze
Adrieaantjuhh

Berichtdoor Dionneke1963 » 26 feb 2008, 00:17

Radio uit en toch geluid over de boxen? Kijk eens naar deze draden. Ik ben geen elektrieker, maar als de radio geen stroompjes over de luidsprekerkabels geeft moet er toch ergens anders een stroompje van af komen om het gezoem teweeg te brengen?

Mijn broer heeft vroeger ook eens een zoemende box gehad, maar die is naderhand uitgefikt.
Dionneke1963

Berichtdoor JantjeV8 » 26 feb 2008, 08:26

Dat klinkt erg hoopvol Dion.

Die kerel heeft heel de nacht geen oog dicht gedaan, alleen maar gekeken of er geen rook uit z'n Benz komt.

Ik vermoed dat je autoradio slecht massa maakt. Weet je echt zeker dat alles goed aangesloten zit? Waar heb je de constante + op aangesloten?
Waar heb je de massa van de radio aangesloten?
Boxen zijn ook + gevoelig, heb je die goed aangesloten?
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor 280E grijs » 26 feb 2008, 11:18

Zal alles eens na lopen, het gekke is, ik heb nu de oude radio weer teruggeplaatst en die doet het perfect
280E grijs

Berichtdoor Dionneke1963 » 26 feb 2008, 19:01

Misschien is dit hoopvol? Misschien is de radio niet goed? Bij mijn broer zat een plus op zijn box. Ik weet ook niet hoe hij dit voor elkaar kreeg, maar hij sliep er niet minder om, haha

280Egrijs toch nog wat kunnen slapen?
Dionneke1963

Keer terug naar Techniek