[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
automaat in N of D bij kruising : Techniek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:54

automaat in N of D bij kruising

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

automaat in N of D bij kruising

Berichtdoor Joost » 01 nov 2009, 17:50

Ik rij voor het eerst in een automaat. Wat geeft de minste slijtage: de bak in N zetten voor een stoplicht of juist in D laten staan (omdat inschakelen juist slijtage geeft)? Vanuit het schakelen heb ik elke keer de neiging om hem in N te zetten, maar het inschakelen naar D geeft ook zo'n "klap". Het in D laten staan lijkt mij ook een beetje als met slippende koppeling staan. Kan iemand me hier het antwoord op geven?
Joost

Re:automaat in N of D bij kruising

Berichtdoor Govert » 01 nov 2009, 18:02

<br><br>Post edited by: Govert70227, at: 2010/02/24 20:35
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JantjeV8 » 02 nov 2009, 13:53

Een klap is niet goed, het hoort niet meer dan een klein voelbaar schokje te zijn.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor W115Biker » 02 nov 2009, 15:45

Joost, op het moment dat je 'm in Drive plaatst moet in ieder geval je voet van je rempedaal zijn. Doe je dit niet, dan geeft dit inderdaad die door jou omschreven 'klap' teweeg. Inderdaad, korte stilstand gewoon in D laten staan, duurt het langer in N.
W115Biker

Berichtdoor Jaap123 » 02 nov 2009, 23:05

Joost, op het moment dat je hem in D (of in R) zet, moet je hem wel degelijk op de rem houden voor de veiligheid.
Je voelt dan wel een klein schokje, maar dat mag zeker geen klap zijn. Voel je wel een klap dan staat hij te ruw of te hoog in toerental afgesteld.

Jaap123
Jaap123

Berichtdoor Martin66 » 02 nov 2009, 23:13

@ Jaap123: wat bedoel je met dat hij te ruw staat? Mijn 280E geeft ook een behoorlijke schok als ik hem in D of R zet. Hij draait naar mijn idee stationair niet te snel, maar vervelend vind ik het wel. Is hier wat aan te doen?

Groet, Martin66
Martin66

Berichtdoor SgtPeppers » 02 nov 2009, 23:25

Ik weet niet of dat wat W115Biker zegt eigenlijk kwaad kan voor de bak: in een andere stand zetten als je niet je voet op de rem houdt? Ik heb altijd geleerd dat wél te doen namelijk. Reed laatst in een bijna nieuwe auto met automaat, en daar heb je dat helemaal niet, toch wel even een verschil.
SgtPeppers
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Berichtdoor Toyman » 02 nov 2009, 23:46

zitten de vacuüm slangen wel allemaal en goed aan gesloten
bij onze 230CE vond ik ook dat hij klap gaf als hij over schakelde
na wat speuren op het forum had ik het gevonden vacuüm slangetje automaatbak