[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
automaat schakelt koud niet door : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 00:33

automaat schakelt koud niet door

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re:automaat schakelt koud niet door

Berichtdoor Benz300 » 19 jun 2008, 09:25

hoi remmus

ja,daar zijn idd nogal wat misverstanden over.ik weet het zelf ook niet exact,hoor,maar een turbodiesel hoort in ieder geval in z'n 1 op te trekken.een aantal benzine modellen ook,heb ik begrepen,maar weet niet welke.
verder trekt alles idd op in 2.

ik heb trouwens nog geen tijd gehad om het vacuum na te kijken,maar ik hoor van steeds meer kanten dat juist bij mijn model,de turbo dus,het schakelen voornamelijk door het stangenstelsel geregeld wordt,ipv het vacuum.
maar ja,wordt nog steeds vervolgt.......

groeten
john
Benz300

Berichtdoor benz280ce » 19 jun 2008, 10:17

Mijn 280CE trekt ook in zijn 2 op en dat gaat prima, meer als voldoende vermogen aanwezig. Echter trekt mijn 300D ook in zijn 2 op, ik dacht dat dit normaal was? Gaat overigens prima in zijn 2 weg met de 300D. En het probleem van 3 naar 4 dat die laat opschakelt als die koud is heb ik ook. Het gaat zelfs nog een beetje schockend. Je voelt hem echt naar de volgende verzet gaan. Nou denk ik zelf dat dit met vacuum te maken heeft aangezien ik al veel rubberen aansluitingen heb vervangen maar nog steeds verlies ik ergens vacuum. Vorige zomer had ik daar veel last van, zo erg dat ik geen rembekrachtiging had! Ik heb toen de rubberen T splitsing die van de vacuumpomp komt vervangen. Zorg er dus eerst voor dat je vacuum goed is en ga dan verder zoeken. De hardheid van het schakelen word ook bepaald door vacuum.

Ik moet me wat meer verdiepen in het werkplaatshandboek, gelukkig veel kennis op het forum aanwezig.

M.v.g.

Paul
benz280ce

Berichtdoor Govert » 19 jun 2008, 10:38

De normale diesels trekken ook op in 1, dat wordt geregeld door het vacuüm. De turbodiesel trekt ook op in 1, maar dat wordt door de regelstang (aan het gaspedaal vast) geregeld.

@ benz280CE

Als je ergens vacuümverlies hebt, is er grote kans dat de 300D in 2 optrekt. Ruw opschakelen is ook een typisch verschijnsel van vacuümverlies.

@ Benz300

Op de werkplaats CD staat keurig aangegeven welk type bak in welke auto is gemonteerd en of deze in 1 of in 2 optrekt. Een "algemeen" antwoord is niet te geven.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Benz300 » 20 jun 2008, 13:24

govert,(of iemand anders natuurlijk) waar haal je zo'n vacuummeter ?
als ik zoek op google dan krijg ik allemaal van die zuinigheids-metertjes voor in de auto.

groeten
john
Benz300

Berichtdoor JantjeV8 » 20 jun 2008, 22:15

Die werken ook op vacuum, maar de schaalverdeling is natuurlijk anders. Bij de gebruikelijke automateriaalzaken zijn ze verkrijgbaar, maar ook bij technische groothandels in gereedschappen en ijzerwaren e.d.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja

Berichtdoor Govert » 23 jun 2008, 21:40

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/03/23 12:44

Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee

Berichtdoor Benz300 » 04 jul 2008, 14:19

mensen heel erg bedankt voor alle moeite.
maar ik heb zojuist de auto ingeruild voor een 300D uit 1980.ik blijf vanaf nu ver van automaten vandaan.
hoogstens nog een koffieautomaat.
was toch wel interessant geweest om te weten wat het nou was,maar ja...
foto's volgen.........topic kan op slot.

groetjes
john
Benz300

Vorige

Keer terug naar Techniek