[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Automaat schakelt traag door : Techniek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 09:35

Automaat schakelt traag door

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Re: Automaat schakelt traag door

Berichtdoor adriaan300tdt » 16 maart 2011, 13:01

Govert,

Ik heb de modulator afgesteld, steeds een beetje en weer proberen. Rechtsom draaien werdt het steeds beter, nu twee slagen gedraaid en de stelschroef gaat niet verder, bak slipt nog klein beetje.
Wat zal ik nu proberen, de vacuum regelaar zo afstellen dat deze weer bij -0,4 bar begint, ipv -0,35 zoals deze nu afgesteld staat?
Of zou nu toch een koppeling in de bak versleten zijn?, auto heeft nu 280.000 km weg.
Verder duurt het ook even voordat de eerste versnelling 'pakt' als de pook in D gezet wordt, duidt dit ook op iets?

Bedankt,
Adriaan
adriaan300tdt

Re: Automaat schakelt traag door

Berichtdoor Govert » 16 maart 2011, 21:24

Bij welke gangwissel(s) slipt de bak?

Voor de 1e versnelling moet de remband 1 worden losgezet, dat kan een slappe veer zijn of een vastzittende regelschuif.

Als je de modulator helemaal aangedraaid moet worden, denk ik dat er wat veren vervangen moeten worden, bij een 722.3 bak is dat wel makkelijk.

-0,35 of -0,4 bar maakt het verschil niet, tijdens het rijden is het vacuüm toch altijd lager.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Vorige

Keer terug naar Techniek