MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 00:53

automaatbak heeft zonder filter gereden

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

automaatbak heeft zonder filter gereden

Berichtdoor peterj » 13 dec 2009, 16:54

hoi ik heb net een W123 gekocht deze was helemaal kaal behalve de motor en de wiele zaten er nog op nu heb ik hem weel helemaal opgebouwd en de motor voorzien van een grote beurt was al gebeurd volgende de vorige eigenaar maar toch maar alles opnieuw uitgevoerd nu kom ik tot mijn verbazing dat er in de automaatbak helemaal geen filter aanwezig was deze heb in nu dus wel geplaatst alleen heb ik nu onder her rijden een klein shuurend geluid en hij schakeld alleen maar de 1 en de 2 automatisch de 3 als ik het gas los laat de 4 komt er niet aan te pas teven heb ik hier op gezocht op de cd's van de W123 maar hier kan ik over de afstelling niks terug vinden zou mijn automaatbak nu stuk zijn of kan er iets met de instelling aan de hand zijn het is een automaatbak met 4kante pakking de auto is van 1977 het is een 280E op LPG en heeft volgens de eerste eigenaar nog maar 195.000 km gelopen iemand een idee
peterj

Re:automaatbak heeft zonder filter gereden

Berichtdoor Leon » 13 dec 2009, 19:07

ishetnietzodatdeautomaatoptrektinzijn2?
Leon

Berichtdoor peterj » 13 dec 2009, 22:23

zou het niet weten hij rijd verder goed maakt maakt veel toeren als ik 120 rij en het lijkt of ik nog een versnelling mis en het schakelen van de eerste naar de twee gaat goed maar dan moet ik mijn gaspedaal los laten anders schakeld hij niet heb vandaag de vacumslang en o ring van de bak vernieuwd en re regulator 2 tanden naar rechts gezet (met de klok mee)
maar voel geen verschil
peterj

Berichtdoor drieske » 13 dec 2009, 23:38

Normaal rij je in z'n 2 weg, dan 3 en 4. Z'n 1 pakt ie alleen als je de automaat in L of S zet of als je het gaspedaal helemaal intrapt(kickdown)met wegrijden! Schakelmomenten regel je met het stangenstelsel en niet met de regulator(vacuummodulator). Je stangen voor de schakelmomenten staan nu waarschijnlijk te strak omdat ie alleen naar z'n laatste versnelling schakeld als je het gas loslaat.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor peterj » 14 dec 2009, 00:19

bedankt voor je opheldering ik ga morgen deze stangen na kijken eerst even op de cd zoeken waar ik deze kan vinden ik heb de engelse cd's met de Mercedes erop met vleugeldeuren waarschijnlijk onder maintenance
peterj

Berichtdoor drieske » 14 dec 2009, 14:11

De stangen lopen over het klepdeksel naar de uitlaatkant. Stangen zo afstellen dat er geen spanning op staat wanneer er geen gas wordt gegeven.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor peterj » 14 dec 2009, 21:45

heb net de stang zo los mogelijk gezet maar krijg dan nog geen reacite van de bak ik de laatste versnelling zonder dat ik het gas los laat kan ik ergens nog meer ruimte op de stang krijgen of moet ik dan onder aan de bak de de stang verstellen
peterj

Berichtdoor drieske » 14 dec 2009, 22:36

Kijk eens op de MB-cd bij 27-110. ATF op 't goede peil ?
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor peterj » 14 dec 2009, 23:11

hoi ik heb gekeken bij 110 op de cd de 27 ervoor kan ik niet vinden atf peil is goed als ik peil met lopende motor na +- 30 km gereden te hebben
ik heb er 6.7 liter olie opgedaan zoals op de cd staat<br><br>Post edited by: peterj, at: 2009/12/14 22:16

peterj

Berichtdoor peterj » 14 dec 2009, 23:17

nummer 110 op de 2 cd's

peterj

Berichtdoor peterj » 23 dec 2009, 20:20

de automaatbak doet het nu beter met de stang helemaal op de langste stand
wel hoor ik nog een geratel bij het rijden als de motor koud is als deze warm is valt het geluid wel mee wel vind ik dat bij 120 km de auto veel toeren en geluid maakt niet dat ik veel ha4rder wil rijden maar 2,8 liter en bijna 200 pk zal toch wel harder kunnen rijden als 120 ik denk erover om de automaatbak te vervangen maar de meeste zeggen nog nooit een bak kappot te hebben gehad
iemand nog een hint of idee (wel zie ik onder de motor waar de automaat op de motor vast zit geen beschermplaat zitten zou hier rommel tussen kunnen komen wat het schuren veroorzaakt onder het rijden

tevens heb ik voorin de auto een zwarte ronde bol zitten hier staat het merk VDO op er zitten 3 kabels aan 1 met een stekken die de kabbelboom ingaat en twee vacuum slangen een wat dikkere en een wat dunnere is dit de cruise control en waar zouden de vacuum slangen dan op aangesloten moeten worden

Post edited by: peterj, at: 2009/12/23 19:21<br><br>Post edited by: peterj, at: 2009/12/23 19:22

peterj

Keer terug naar Techniek