MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 16:38

automaatbak

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

automaatbak

Berichtdoor dereiziger » 11 okt 2010, 19:50

Vraagje .. net een W123 gekocht. automaat en wat is het feit .. na starten wil ze eerst niet optrekken . pas na een tijdje draaien wil ze zei het plank gas van der plek komen, nu zegt de vorige eigenaar dat de olie die in de bak zit te oud is en daardoor de bak traag maakt tuulk ga ik dat vervangen .. de wagen heeft 6 jaar stilgestaan .. maar .. mijn vraag .. is dit echt het enige . of .. moet ik met andere dingen rekening houden .. Wat ik wil voorkomen is dat ik iets verniel voordat ik weet hoe of wat ..

graag jullie hulp ;)

Groeten .. Ton ..
dereiziger

Re:automaatbak

Berichtdoor Patman » 11 okt 2010, 20:07

Na 6 jaar stilstand zal je misschien wel meer tegen komen,ververs eerst maar eens de automaat met filter en doe dat ook met de motorolie en filter,brandstoffilter vervangen kan ook geen kwaad en nwe remvloeistof adviseer ik je ook meteen maar te doen.
Begin met zo'n auto rustig,alles moet weer een beetje loskomen en gangbaar worden,als je zelf 6 jaar hebt stil gezeten ga je ook niet meteen rennen.
Gewoon even alles goed in de gaten houden,waterslangen en dergelijke nakijken,het spreekt allemaal een beetje voor zich.

Succes,groeten,Patrick
Patman

Berichtdoor dereiziger » 11 okt 2010, 21:09

Ja dat verversen staat als eerste op de planning . alles goed schonspoelen , filters vervangen ect.. keeringen rubbers .. het wordt allemaal nagekeken . heb nog nooit aan een bak hoeven sleutelen . dus eerst maar wat info inwinnen he ;)..

in hoeverezijn W124 en W123 onderdelen uitwisselbaar ?? heb straks een 124 4 matic liggen ;)
dereiziger

Berichtdoor dereiziger » 15 okt 2010, 12:33

Zo de wagen staat op het erf .. een eerste echte controle van de wagen, is vooral blokkerende remmen (das dus te verhelpen), verder komt ze me erg betrouwbaar en solide over nog .. ;)

Dus nu eerst eens alle vloeistoffen eruit laten lopen,schoonmaken, filters vervangen,vloeistoffen verversen, andere Tank eronder zetten .. deze is denk ik wel de helft van zijn inhoud kwijt door een mega deuk.Een andere voorruit moet erin .

Ik mis 3 knipperlicht kapjes met chromen rand welke aan de zijkant van de wagen zitten.
En een chromen wieldop . mochten jullie iets hebben liggen .. hoor ik het graag ;)

Grt Ton

dereiziger

Keer terug naar Techniek