Hallo,
ik heb gisteren een heel verhaal gepost over de vermoedelijk defecte choke van mijn 250 aut. Maar nu kan ik het niet meer terugvinden. (ook niet met de zoekfunctie). Blijkbaar is er iets fout gegaan bij mij of bij de site.
Dus met het risico op dubbelpost hier het verhaal nog een keer.
Onze 250 (automaat van 1982 op LPG) heeft een zeer slechte koude stationair-loop. Hij slaat vrij goed aan, als je maar royaal met het gaspedaal pompt. Daarna is ie echter nauwlijks aan de praat te houden. Laat staan dat je weg kunt rijden, vooral vanwege die automaat.
Warm is er geen vuiltje aan de lucht, start direct en loopt mooi.
Het probleem manifesteert zich identiek op Benz en op LPG.
Vanwege deze verschijnselen verdenkt ik de choke van falen.
Mijn vragen:
* Delen jullie dat vermoeden, choke functioneert niet? Starten en aan de gang houden met de acceleratiepomp.
* Hoe kan ik dit controleren? Er zit een membraam achtig ding, vanaf de voorkant zichtbaar. Dat lijkt het stationair toerental te kunnen verhogen, als ie zou bewegen. Hij beweegt niet.
* Wie heeft er een adresje voor de afstelling van een 4a1? Tegen betaling uiteraard. Ik ga met de 250 naar een universele garage hier in de buurt, maar die laat doorschemeren dat ie de beurtjes en reparatie's graag doet voor weinig, maar geen zin heeft in die complexe carb.
* Hoe vaak wordt die carb normaal gesproken afgesteld? Ik stel eigenlijk nooit carburateurs af (heb 3 motoren uit de jaren 80 en een eend ook uit de jaren 80. En een Benz natuurlijk, ook jaren 80. Alleen mijn vrouw is uit de jaren '70).
Alvast bedankt voor jullie reacties.<br><br>Post edited by: FrankG, at: 2009/09/13 22:38