[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Backfire hoe, wat, waardoor? : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 13:53

Backfire hoe, wat, waardoor?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Backfire hoe, wat, waardoor?

Berichtdoor janbenz1 » 11 apr 2006, 13:29

Wie kan mij informeren over backfire.
Mijn Benz heeft er nog geen last van gehad, maar ik wil graag weten wat er toe leid dat je een backfire kunt krijgen.
Mijn auto rijdt op LPG.
CO is afgesteld bij de garage.
Als ik nu de auto meer voorontsteking geef omdat LPG een tragere verbrandingstijd heeft, kan het dan zo zijn dat ik backfire krijg.
Dit omdat misschien de inlaatklep nog niet helemaal gesloten is en de verbranding al begint en dit doorslaat naar het luchtfilter.
Ik weet niet of ik dit goed beredeneer, corrigeer mij als ik het niet goed heb.:unsure:
Ik heb mijn Benz 3 graden meer voorontsteking gegeven dan voorgeschreven, kan ik hem meer voorontsteking geven? of is dit niet verstandig.
Als ik de voorontsteking verander moet dan ook de CO weer opnieuw worden afgesteld?.
Wanneer ik de auto meer voorontsteking geef stijgt dan de temperatuur ook mee of is dit te verwaarlozen?
Wie informatie heeft over de oorzaken, gevolgen en oplossingen van backfire laat het horen AUB.
Mijn dank is groot:woohoo:<br><br>Bericht gewijzigd door: janbenz1, op: 2006/04/12 20:28
janbenz1
 


Antwoord:Backfire hoe, wat, waardoor?

Berichtdoor Aadrenaline » 04 mei 2006, 08:31

Ik ben er ook wel erg benieuwd naar. Heb er af en toe last van.
Een Mercedes monteur vertelde me dat de afstand tussen de bougie-electrodes 0,5-0,6 mm moeten zijn anders gaat ie ploffen. Wat daar van waar is weet ik niet maar sinds ik dat aangepast heb, heeft ie het niet meer geploft.

Groeten, Aad

_____________________

www.skutsjeverhuur.nl
Aadrenaline
 


Antwoord:Backfire hoe, wat, waardoor?

Berichtdoor Coupe280 » 04 mei 2006, 19:19

voornaamste is echt goede bougies kabels rotor en verdeelkap daarbij heeft k jetronic veel eerder last van dan carburateur ik heb 7jaar met een280ce gereden waarbij ik een gat boven in luchtfilter heb gemaakt met daar over heen een rubber flap strak gehouden door dik stuk elastiek als het dan toch nog een enkele keer gebeurde heeft het een snelle uitweg uiteindelijk heeft de auto 420000 km gelopen toen was de carosserie aan zijn einde ik heb nu een 280C dus met carburateur ook weer op LPG daar hou ik het elektriese gedeelte goed bij verder doe ik niets aan onsteking alleen wel regelmatig kleppen stellen ik heb er nu zelf 38000 km mee gereden zonder backfire
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1423
Geregistreerd: 16 apr 2006, 15:55
Woonplaats: Prov. Overijssel
Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Antwoord:Backfire hoe, wat, waardoor?

Berichtdoor MarceldB » 06 mei 2006, 23:14

Ik heb twee keer een backfire gehad door valse lucht. En dat was echt meer een heel klein beetje valse lucht. Zorg dus dat alles goed dicht zit na het mengstuk.
MarceldB
 


Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten