[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Becker-eigenaardigheid : Interieur

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 23 nov 2024, 00:42

Becker-eigenaardigheid

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Becker-eigenaardigheid

Berichtdoor Kees Stavenuiter » 03 apr 2010, 12:11

Hallo Benz-vrienden,
Onlangs heeft een buurman van mij (zelf heb ik helaas twee linkerhanden) een echte Becker Europa Kurier in mijn 280TE gehangen, die prima werkt. Er doet zich echter een kleine merkwaardigheid voor: de radio blijft ook (heel zachtjes) spelen als je hem uitzet! Het stereolampje blijft dan ook vrolijk branden. Omdat we in de veronderstelling verkeerden dat de potmeter van de radio niet goed meer functioneerde, heeft mijn buurman er nog twee (!) andere Beckers ingehangen, maar die vertoonden precies dezelfde eigenaardigheid. Een echt probleem is het niet, want de radio gaat wel helemaal uit als je het contact afzet, maar vreemd is het wel, temeer daar de radio die er eerst in zat (een foeilelijke moderne Sony) wel normaal uitging, en de buurman dezelfde voedingsdraad heeft gebruikt om de Becker op aan te sluiten. Blijven alle Beckers soms permanent aanstaan of heeft mijn gerespecteerde buurman soms iets fout gedaan (makkelijk he, als je iemand anders ergens de schuld van kan geven)?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Kees.
Kees Stavenuiter

Re:Becker-eigenaardigheid

Berichtdoor The White Rider » 03 apr 2010, 14:00

Zonder iemand met de vinger te wijzen lijkt me dat een bedradingsfout hoor. Mijn Becker Europa cassette gaat wel degelijk helemaal uit als ik het knopje omzet.

Zeker als je al verschillende toestellen geprobeert hebt die allemaal hetzelfde reageren ga ik ervan uit dat die niet allemaal datzelfde defect zouden hebben.
The White Rider

Berichtdoor Langeberg » 03 apr 2010, 16:47

massedraad op juiste plaats en ook de aarde draad op de juiste plaats?
Langeberg

Berichtdoor Kees Stavenuiter » 03 apr 2010, 19:56

Beste Anton,
Zoals gezegd heeft een buurman van mij het toestel erin gehangen, en hij bezweert me dat hij alles goed heeft aangesloten. Ik durf hem eerlijk gezegd ook niet te vragen om dat nog eens te controleren....Maar ach, liever een radio die niet helemaal uit kan, dan eentje die helemaal niet speelt.
Bedankt voor je reactie.
Kees.
Kees Stavenuiter

Berichtdoor Hans230CE » 03 apr 2010, 21:57

Kees,

goede raad, laat het dan door iemand anders controleren. Hier is duidelijk iets verkeerd.
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MBvO » 04 apr 2010, 00:05

Hallo Kees,
De Beckers hadden geen permanente voeding maar werden via het contactslot ingeschakeld. Mijn Becker Europa doet niks als ik 'm aanzet terwijl de sleutel niet op contact of de motor niet aan staat. Heb ik 'm aan tijdens het rijden en zet dan de motor af, dan gaat de radio uit en de automatische antenne schuift in. Vermoedelijk is voor je moderne Sony een permanente verbinding aangelegd omdat die radio's (ivm hun digitale geheugen voor de radiozenders en klok) continue voeding nodig hebben.
De bedrading die je nu dus aan je Becker hebt is vermoedelijk niet helemaal origineel en daar zal het probleem dus wel mee te maken hebben. Die 'nieuwe' draad moet vast wel te vinden zijn en zal je dan vermoedelijk ook wel leiden naar de oude (vermoedelijk afgekapte) draad. Mocht dat zijn weggehaald dan kan je de radio aansluiten op een andere aftakking die via het contactslot loopt (welke dat zijn weet ik zo niet).
MBvO

Berichtdoor drieske » 04 apr 2010, 12:45

De plus(geschakeld)haal je bij de cigaretten aansteker vandaan !!
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Keer terug naar Interieur