Mijn naam is Ben, ik ben sinds kort trotse eigenaar van een W123 200D.
Deze is door de vorige eigenaar voorzien van een OM616 2,4 l diesel met heerlijke 5-bak.
Ook is de auto opnieuw gespoten in een mooie kleur grijs. ik herken de kleur niet als Mercedes kleur, maar mooi is het wel.
Oorspronkelijk komt de auto uit Belgie. ik heb de auto zonder kenteken gekocht.
Een bezoek aan de RDW leverde geen problemen op.
Toen ik het kentekenpasje ontving waren de aanhanger gewichten niet ingevuld. de 200D had wel een trekhaak.
Na contact met de RDW kreeg ik het volgende bericht:
U vraagt om trekgegevens te vermelden in het kentekenregister voor het voertuig met kenteken P-878-HP. De trekgegevens zijn echter niet bekend bij de RDW.
Om het kentekenregister aan te passen, heb ik de trekgegevens van het voertuig nodig. Ik heb één van de volgende verklaringen nodig:
- een verklaring van de registrerende instantie uit de Europese lidstaat van waaruit het voertuig in het verleden is ingevoerd in Nederland. In deze verklaring moet staan wat het voertuig geremd en ongeremd mag trekken.
Of:
- een verklaring van de voertuigfabrikant van uw voertuig wat de aanhangwagengewichten zijn.
Of:
- een verklaring van de Nederlandse importeur waaruit blijkt wat de nationale Nederlandse goedkeuring van het voertuig is, met de daarbij behorende aanhangwagengewichten.
Of:
- een foto van het typeplaatje van uw voertuig waaruit de aanhangwagengewichten te herleiden zijn. Vermelding van b.v.GVWR (maximum massa voertuig) en GCWR (maximum massa samenstel). Deze foto wordt als een fabrieksverklaring gezien. Het aanhangwagengewicht wordt dan GCWR-GVWR
U kunt/wilt geen verklaring overleggen
Indien u niet een van deze verklaringen kunt/wilt overleggen, kan op uw eigen verantwoordelijkheid overgegaan worden tot de volgende vermeldingen in het kentekenregister:
Ongeremd aanhangwagengewicht: 500 kg.
Geremd aanhangwagengewicht: 1094 kg.
Bij navraag bij Mercedes NL en bij de dealer in het Noorden kreeg ik niet echt antwoorden. Vandaag een nieuw kentekens ontvangen met 1094 kg geremd toegestaan. Ik kan daar prima mee leven.
De auto rijd heerlijk, en klinkt mooi rustig.
Alleen jammer dat de koelvloeistof temperatuur meter niets aangeeft.
bij de bedrading can de temperatuur sensor op de aarde te leggen zou de meter moeten uitslaan. dat doet ie niet. meter of kabel defect zal het dan zijn.
Heb al even de bedrading gecontroleerd. Deze komt uit op de deurschakelaar voor verlichting! Wat? ja echt, ongelofelijk!
Ik heb geen idee waar die wel op uit moet komen. Ik heb 2 handboeken. 1 zegt op de voorgoed relais en de andere op de meter. Toch eens verder in verdiepen...Als iemand het antwoord alvast weet...
Ik zal daar eens een vraag over stellen in een topic.
iedereen fijne km's rijden gewenst, groet Ben