MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 16:32

Ben op zoek naar een stationairschroef!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Ben op zoek naar een stationairschroef!

Berichtdoor silver » 23 maart 2006, 19:06

Geachte clubleden! Ben sinds kort
een trotse bezitter van een Mercedes Benz 230C uit 1979! Een goede vriend van mij heeft mij verteld over deze site. Wat een uitvinding. Geweldig. Zou ook graag willen komen naar de technische dag. Heb alleen mijn eerste probleembjes. Had problemen met de automatische choke. Was nogal wat vuil in. Deze is schoongemaakt. Nu maar hopen dat dit helpt. Anders heb ik een nieuwe choke omhulsel nodig. Daarnaast ligt mijn stationairschroef eruit. Deze zit achter de cabarateur en regelt het stationair lopen van de motor. Heeft iemand misschien zo'n schroef liggen. Of een oude cabarateur die ik kan overnemen!! Groetjes Silver! P.s. Wanneer is de technische dag in April!
silver

Antwoord:Ben op zoek naar een stationairschroef!

Berichtdoor Topasbrauner » 24 maart 2006, 09:01

stationair schroef? Waar precies. Of bedoel je de co schroef onderaan? Of bedoel je de co schroef van de choke? Of bedoel je het schroefje waarmee je de aanslag en daarmee het stat. toerental afstelt? Tenslotte bedoel je niet de schroef die voorkomt dat je motor afslaat als je de bak in r of d zet. Vacuum zorgt ervoor dat deze wat naar buiten komt. Je kunt dit er inderdaad uit draaien en kwijtraken zou dan idd kunnen. Ook zit deze schroef en de vacuumpot achterop de carb. Die heb ik net niet voor je, de rest wel. Laat maar even weten.

Job
Topasbrauner

Antwoord:Ben op zoek naar een stationairschroef!

Berichtdoor silver » 25 maart 2006, 11:39

Hoi Job,

Bedankt voor het snel reageren. Super. Ben zelf nogal een leek op het gebied van auto's. Ben elke dag weer iets nieuws aan het leren. Enige wat ik weet is dat de schroef achterin de cabarateur zit. En dat je naar ik had vernomen het stationair lopen kan afstellen. Ik had namelijk problemen met starten. Hij startte nooit in een keer en als ie dan startte dan liep ie heel ongerelmatig en viel snel uit. Moest het gaspedaal ingedrukt houden totdat de motor warm was. Plus soms onder het rijden als ik bijvoorbeeld moet stoppen voor het stoplicht viel de motor weleens uit. De auto starte wel meteen. Heb misschien een tweedehandse cabarateur op de kop getikt voor vijftig euro. Hoor dat morgen. Zoniet neem ik contact op.
Groetjes Silver!
silver

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto