[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Benzine tank gebruiken voor dieseltank ?? : Diesel Specifiek

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 nov 2024, 22:37

Benzine tank gebruiken voor dieseltank ??

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Benzine tank gebruiken voor dieseltank ??

Berichtdoor Wietse » 10 maart 2013, 22:38

Heren ,

Mijn dieseltank, van een 300CD 1978, daar is de vulopening van beschadigd. Ik heb nog een tank van een 280CE 1977 benzine model. Ze zijn qua maat hetzelfde . Dus ik wil dit ombouwen. Ik heb de tankfilters er uit gehaald. diesel is grover dan die van de benzine, dus die zet ik om. Het dieselfilter was een gore smurrie, dus gelijk schoon gemaakt.

Maar kijk ik door dat gat naar binnen, dan zie ik bij de benzine tank een kunstof ronde buis. Bij de dieseltank zit er helemaal niks.

Vraag mezelf dus af of ik die benzine tank wel als diesel tank kan gebruiken. Dat plastic bij die benzine tank zit er niets voor niks, wie heeft hier ervaring mee. Ik dacht altijd dat die tanks het zelfde zijn ( op de filters na)

Bij mijn 280 SLC , zit er ook een plastic buis.
Wietse
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Benzine tank gebruiken voor dieseltank ??

Berichtdoor Weizengelb » 11 maart 2013, 11:59

Dit lijkt me geen probleem. Diesel is eerder minder agressief dan benzine.
Ik heb dit eerder ook wel gedaan maar dan bij een W114/115, in deze tanks zat dan wel geen kunststof.

Maar ik zou geen problemen verwachten.

Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee

Re: Benzine tank gebruiken voor dieseltank ??

Berichtdoor Wietse » 11 maart 2013, 13:06

Morgen ga ik het lekker inbouwen. Heb zojuist een paar o ringen gehaald voor de afdichting van het filter, ze kosten 3x niks, alleen even zoeken waar je ze kan kopen.
http://www.ebele.nl/ Hier ( zwijndrecht) heb ik ze gekocht, voor degene die het willen weten.

Heb ook wel gezien dat de tankhals los te solderen is, en dan een andere erop. Maar dat kan altijd nog later.
Wietse
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1981
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Diesel Specifiek