[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
benzineverbruik bij lopen op LPG : LPG Specifiek - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 21 nov 2024, 23:36

benzineverbruik bij lopen op LPG

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Re:benzineverbruik bij lopen op LPG

Berichtdoor drieske » 30 jan 2009, 21:40

Mn, vreemd eigenlijk maar ideetje; zit er 1 of 2 afsluiters in de B-leiding. Kan 't zijn dat ie door de retourleiding B krijgt ?
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Coupe280 » 30 jan 2009, 21:55

frankism
welke afsluiter bedoel je eigenlijk???meestal zit er geen benzineafsluiter in een 280E motor bij jou wel ??
meeste inbouwers schakelen door middel van de benzinepomp stilzetten bij een k jetronic .
als er bij jou al een extra benzineafsluiter tussen zit wijst dat op al eerdere problemen vermoed ik .
gr tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280C
Bouwjaar: 1967
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Frankism » 30 jan 2009, 23:30

Onder de motorkap, bij het relais wat de benzine toevoer afsluit.

er komt een slang vanachter, met vervolgens een T stuk, ik heb terwijl de auto op LPG liep, het T stuk los kunnen draaien, maar er kwam geen druppel benzine uit. Dus daarmee concludeer ik dat het goed afsluit.

Is het mogelijk dat de contacten van het relais oxideren oid, waardoor het contact niet altijd even goed is, en het soms even niet werkt?

Dacht daar vanavond aan, en wilde morgen es gaan kijken of de contactjes lekker schoon zijn.
Frankism

Berichtdoor drieske » 30 jan 2009, 23:52

Kan zijn dat de afsluiter lekt, dus niet helemaal goed afsluit(komt soms voor). ff andere erop en proberen. Contacten van een relais kan je meestal niet goed bij zonder het ding te slopen, je kan 'm wel even uitwisselen met een ander om ook dit uit te sluiten.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JantjeV8 » 31 jan 2009, 10:50

Zomaar 2 ideeen, zou het anders ook zo 123 niet weten.

Mogelijk raak je tijdens het rijden benzine kwijt door de tankontluchter
Misschien dat de warmte van de uitlaat het nog wat sneller laat verdampen.

Wanneer moet dat relais allemaal spanning krijgen, en wanneer niet. Verbind op die benzine pomp aanlsuiting eens een verklikkerlampje, desnoods met een dun draadje door de deurrubber naar binnen en volg het eens tijdens een ritje. Dan kun je mogelijk vrij eenvoudig het relais uitsluiten danwel als oorzaak aanwijzen.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee

Berichtdoor Frankism » 31 jan 2009, 11:37

Ga er maar es mee aan de slag, kijken of ik nog iets kan vinden.

Ik hoop/denk dat het ploffen en benzineverlies met elkaar te maken hebben

Merkte gisteren wel dat het erger wordt. Hij ploft meer, en loopt slechter. Ook in de zin dat ie heel weinig power meer heeft als ik het gaspedaal intrap. Dat zo dan toch weer meer duiden op een afstellingsding...
Frankism

Berichtdoor drieske » 31 jan 2009, 12:53

Tja , of dubbele brandstof, dan verzuipt ie.
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JantjeV8 » 31 jan 2009, 14:35

En met zo'n controlelampje weet je zo of hij onverhoopt de pomp af en toe inschakelt
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JantjeV8 » 31 jan 2009, 14:36

En met zo'n controlelampje weet je zo of hij onverhoopt de pomp af en toe inschakelt
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Desje » 01 feb 2009, 12:12

dat ontploffen heeft te maken met onsteking of kleppen(slecht afgesteld).als de onstekking en of kleppen goed afgesteld zijn en je hoort toch ontploffing dan heb je een andere probleem.
als ik je verhaal zo hoor dan is de bedrijf die de LPG heeft ingebouwd de verantwoordelijkheid (ten zij de auto voor dat je daar na toe hebt gebracht ook de zelfde probleem had , met de ontploffingen)over deze probleem.
mijn advies zal zijn maak bij RDW een afspraak en laat hun de insalatie keuren. dan weet je in idergeval dat de LPG voldoet aan de vereisde normen. de kosten van rdw kun je presenteren aan de bedrijf of je doet een voorstel aan hun dat jij de auto via rdw wil laten keuren. ik heb het vermoeden dat het niks met raile te maken heeft. Fouten maken we alle en ik denk dat terecht is ook om te denken dat LPG boer een fout kan maken of gemaakt heeft tijdens het inbouwen. in dit geval kan je beter kiezen voor de zekerheid om een deskundige te in schakelen (RDW)
uiteindelijk gaat het om je veligheid en je finacieele situatie daarom mag je best meer druk opzetten op de LPG boer en kiezen voor een erkende spicaliste.
mvg
desje

PS: dat LPG keuring gaat net als de APK keuring, afmelden van de auto via internet en je hebt kans dat er een steek proef komt van RDW. dat is geen waterdicht systeem dat merk je wel met sommige autos die een RDW Keuring hebben terwij ik zeker weet dat er zoveel makementen zijn aan die auto.<br><br>Post edited by: Desje, at: 2009/02/01 11:34
Desje

Berichtdoor JantjeV8 » 01 feb 2009, 12:17

Maar dat is geen keihard gegeven. Hij kan ook ploffen als er een uitlaatklep niet goed afdicht. Hij ploft ook als enkel het CO gehalte niet correct staat afgesteld. Ik heb ook ooit een ploffert gerepareerd, daar zat een bougie los in het blok, uitgeleuterd bougie gat.
Ploffen kan dus meerdere kern-oorzaken hebben.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor MartinHolewijn » 01 feb 2009, 13:05

ik heb niet alles gelezen (effe geen zin in )

dus als het al genoemd is mijn excuus

het kan zijn dat ie het via de retoer leiding naar voren zuigt.
MartinHolewijn

Berichtdoor Frankism » 01 feb 2009, 13:23

de LPG installatie zit er al drie jaar in. Ik heb de auto nu bijna 2 jaar, de eerste anderhalf jaar geen plof problemen.

Nu dus wel. Ben toen naar de garage geweest voor een grote beurt.
Nieuwe bougies, kleppen gesteld en dergelijke. Maar problemen zijn niet verdwenen eerder erger geworden.

Het punt van de retourleiding heb ik nog niet gecheckt, hoe moet ik dat checken??

Merkte gisteren tot mijn schrik dat ie nu ook een keer plofte bij intrappen van gas vanaf stationair (gewoon stilstaand), dus niet alleen bij loslaten van het gas.
Frankism

Berichtdoor JantjeV8 » 01 feb 2009, 15:21

Bij de RDW laten keuren heeft totaal geen zin. De installatie ligt er al lang in. De RDW kijkt niet hoe hij afgesteld staat, hooguit een CO meting. De RDW kijkt of de tank deugdelijk bevestigd is en de slangkoppelingen goed zitten, veel meer eigenlijk niet.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor JantjeV8 » 01 feb 2009, 15:23

Ik weet niet hoe zo'n carburateur werkt, maar kan me dat van die retourleiding wel voorstellen. Immers in de carburateur bevind zich een flinke onderdruk die de peut aan kan zuigen.
Maar zit er niet een keerklepje in de retour aansluiting op de carb? Anders moet je die er in zitten, hoeft maar met een heel licht veertje te zijn.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Coupe280 » 01 feb 2009, 15:49

jantje V8
ik had steeds begrepen dat het om een k jetronic ging ??
dus mechanische injectie .
dat is iets anders als een carburateur auto word ook anders geschakeld .
of heb ik het nu verkeerd begrepen ??/
gr tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Frankism » 01 feb 2009, 16:07

Heb net even een stukje gereden, en dat op benzine gedaan.

loopt goed, trekt goed en geen ploffen.

Slechte lopen heeft duidelijk met de LPG of 'meng'brandstof te maken.

Terugkomend op de retourleiding, hoe kan ik verifieren/falsifieren of daar het probleem zit?
Frankism

Berichtdoor Coupe280 » 01 feb 2009, 16:19

frankism
haal gewoon even de elektrische aansluiting van de benzinepomp los dan weet je zeker dat er geen benzine meer stroomt .
gr tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Frankism » 01 feb 2009, 17:13

moet eerlijk zeggen dat ik geen idee het of het om een k jettronic is.

Waar/hoe zie ik dat?

Het is een 280TE uit 1980...
Frankism

Berichtdoor Coupe280 » 01 feb 2009, 17:33

frankism
je hebt toch een 280TE die e staat voor injectie .dus k jetronic
daarbij had je het steeds over een elktrische benzinepomp
een carburateur motor heeft een mechanische benzinepomp.
daarom snap ik het verhaal van jantje V8 ook niet .
die praat over een lampje aan de benzinepomp hangen en even later praat hij over een carburateur motor !
je kan geen lampje aan een mechanische pomp hangen dus.
maar als je auto orgineel is heb jij een elektrische pomp boven de achteras hangen .
als je daar even de elektrisch aansluiting los haalt weet je zeker dat er geen benzine meer stroomt.
je kan hem op meer manieren los halen maar zo is het het makkelijkst uit te leggen.
gr tonnie
Coupe280
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:

VorigeVolgende

Keer terug naar LPG Specifiek