door aernout » 17 jun 2009, 22:21
waarom aan de stationair schroef draaien????????
voor zover mijn kennis rijkt zit er tussen de verdamper en de mixer, in de slag, en CO stel schroef.
Hoe verder je hem uitdraait hoe meer gas je doorlaat en dus hoe rijker de afstelling van je brandstof mengsel is. (hier komt jouw 1:7 versus 1:8,8 verhaal vandaan)
Naar mijn inzien heeft een stationair schroef niets met CO te maken.
Wellicht dat ie stationair zo krap staat afgesteld dat ie er niet op starten wil ..... maar ik gok eerder op het mengsel, omdat je ook aangeeft dat ie minder gebruikt.
Kijk je uit met een te arm mengsel? eerder kans op backfires, en een hetere verbranding, wat je kop weer niet leuk vind ...
In mijn andere hobby (volvo 740) zit een benzine start systeem.
Starten op peut, en na eerste keer boven 2500RPM schakelt ie over op LPG.
Jammere is dat ik niet op gas kan starten, maar dat fiks ik nog wel.
verder: ik ben ook maar hobbyist en geef puur alleen mijn mening over het geheel. wat je er mee doet, doe je uiteraard op eigen inzicht!!!
greetz,
Aernout