Dat is idd de enige goede manier. Dat oude spul tegen je bodem en wielkasten komen zoals eerder gezegt scheurtjes in waardoor er zich water achter zet. Alles afschuren en opnieuw doen is dus de enige goede manier vind ik. En je hoeft daar geen brug of allerlei duur gereedschap voor hoor:
- rij je Benz met de achterwielen omhoog op 2 mini ramps
- krik em dan vooraan omhoog en zet er degelijke assteunen onder
Nu kan je er volledig onderdoor en is alles bereikbaar.
- neem je uitlaat, cardan en leidingen los
- met een haaks slijpertje en een goede staalborstel erop heb je op een halve dag de hele bodem kaal (en ben je ECHT smerig
)
- roest bijwerken waar nodig
- goed ontvetten en primer erop
EINDE DAG 1
2de dag een aantal lagen bodembeschermende anti-steenslag erop en klaar. Je kan er dan ook nog kleur opzetten maar dan moet je nog 1 dagje wachten en ben je 3 dagen bezig.
DUS: 2 mini ramps, 2 assteunen, wat basis gereedschap, haaks slijpertje met staalborstel en de juiste producten, en je hebt in 1 weekend met mooi weer een nwe bodem onder je Benz!