[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
bevroren startmotor : Algemene vragen over jouw auto

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 19:33

bevroren startmotor

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

bevroren startmotor

Berichtdoor drentie » 24 jan 2006, 12:19

brrrrr.goeiemorgen . de startmotor is smorgens vastgevroren. . mot m met een fohn ffies op temp brengen . en dan pakt ie wel. . is dit een teken dat ie t gaat begeven,,of is er een oplossing voor???? ajuu
drentie

Antwoord:bevroren startmotor

Berichtdoor Wiebren240D » 24 jan 2006, 12:32

hallo drentie

nog nooit van gehoord een bevrooren start moter

lijkt mij eerder dat hij aan eind is of is er wat gebeurt dat de start moter met water in kontakt is geweest lijk mij niet mogelijk want als een startmoter met water te doen krijgt doet hij het niet meer lijkt mij hoor heb dit nog nooit mee gemaakt

groeten wiebren nieuwenhuis
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor drentie » 24 jan 2006, 14:08

goeiemiddag.wiebren...t is gisteren begonnen, dus met de matige vorst, en t is ook alleen s morgens, de rest van de dag niet meer, heb her en der informeerd,en hij kan vochtig zijn van binnen en dan vastvriezen, maar vraag blijft.. is ie op zn end???grtn
drentie

Berichtdoor Wiebren240D » 24 jan 2006, 15:19

hallo drentie

is de startmoter aan eind dat kan ik hier uit Sneek vandaan niet zien is maar de vraag hoelang zit hij erop

groeten wiebren
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
LPG: Ja

Berichtdoor drentie » 24 jan 2006, 16:47

ik bedoel as ie binnenin vochtig is ------is daar wat aan te doen????
drentie

Berichtdoor Govert » 24 jan 2006, 21:35

is het starter relais niet vast gaan zitten? Wat hoorde je toen je wilde starten?
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee

Berichtdoor drentie » 25 jan 2006, 01:30

moi,govert. wat k hoorde was een klik,dus zeg tmaar--grtn
drentie

Berichtdoor Govert » 25 jan 2006, 02:15

Dat klikken is het relais. Als je startmotor het daarna niet doet, lijkt het me eerder een probleem van losse contacten. Zelfs al zou er vocht in de startmotor zitten en er zou wat ijsafzetting zijn, dan lijkt me dat de startmotor daar doorheen kan komen. Als een hele koude motor aan de praat kan worden geholpen, dan dat ook wel. Ik zou eerst de kabels naar de startmotor controleren en eventueel daarna de startmotor + relais reviseren (hoeft niet meer dan 100 euro te kosten volgens een ander topic). En vergeet ook niet dat een accu na een zeer koude nacht nog maar weinig capaciteit heeft, misschien niet genoeg voor de startmotor.
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee

Berichtdoor drentie » 25 jan 2006, 11:59

accu is 100% want die trek de boel vlot rond . .de Benz is een goeie starter 1 x gloeien en dan loopt ie in eem fractie,,ook met deze kou. .startmotor had vanmorgen geen problemen.. maar deel jou mening dat ie op den duur aan revisie toe is, maar dat zal de tijd leren. grtn
drentie

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto