Dag,
Hierbij een (foto)verslag van mijn bezoek aan de mercedes-benz museum in Stuttgart.
Zeer de moeite waard om naartoe te gaan. Niet alleen maar om naar zo'n 160 auto's te kijken maar ook om de geschiedenis van Mercedes-Benz in de tijd gezet te krijgen.
Ik ging met mijn vader erheen die ook al jaren Mercedes fan is. Mijn vaders eerste Mercedes-Benz was een lichtbruine 300TD die hij in 1980 reed. Na deze reed hij in een donkerblauwe 200D (W124), een donkerblauwe 190D (W201), een donkerblauwe C200 diesel, een kermit de kikker groene C200 CDI en nu sinds 2005 een grijsmetallic C200CDI met sportpakket en businesspakket.
Met deze auto gingen we op pad naar het Mercedes museum.
Lekker doorrijden op de duitse autobahn.
Let op, het is vanaf amsterdam zo'n 600km dus 6 uur rijden. We vertrokken om 4.30 uit amsterdam en kwamen om 10.30 aan bij het museum, net voorbij het centrum van Stuttgart.
Het museum heeft een zelfde indeling als het Guggenheim museum in New York. Je gaat omhoog met de lift en vanaf daar loop je in een rondje langzaam naar beneden.
Mijn indruk: Erg mooi museum, mooi verhaal. Het meest opvallende is dat aan de hand van de algemene geschiedenis vanaf 1886 het verhaal van Mercedes wordt verteld.
Dus ook voor scholieren, ouderen, niet persé Mercedes liefhebbers is het een interessante expositie.
Er zijn 8 verdiepingen en je loopt telkens in een half rondje naar beneden naar een volgende verdieping waar dan weer een aantal autos staan uit een bepaald tijdbeeld. Op elke afdeling worden films vertoond van zo'n 10 minuten die je kunt bekijken op een bankje en een flatscreen.
Bij het begin worden koptelefoons en devices uitgedeeld. HIermee kun je wijzen op een filmpje zodat je het geluid op je koptelefoon hoort.
Soms starten er spontaan geluidsfragmenten waar je de eerste keer een beetje van schrikt. Je loopt dan een nieuw tijdsgebied binnen zodat je daar de info dan van krijgt.
Kortom, erg interessant, je leert ook over de algemene geschiedenis. We waren de hele dag zoet en werden om 18.00 uur eruit geveegd
Nu volgen de foto's om jullie enthousiast te maken
Als iemand de hoogresolutie fotos wil moet je maar even mailen, dan stuur ik hem op.
groet,
Dennis