Ik werk in het onderwijs dus daar zijn de bijnamen voor onze 300TD USA model wat beschaafder.
Nu ga ik niet zo vaak met de 300TD naar school, dit omdat ik graag naar het werk fiets 10 km fietsen in de vroege ochtend is een verademing.
Bij ons op school is er een tekort aan parkeerplaatsen, dus als dan eens keer met de auto ben dan parkeer ik heel prominent kort mogelijk bij de ingang zodat iedereen als hij naar binnen moet langs de Benz loopt.
Ik ben vaak altijd als eerste op school dus ik kan kiezen waar ik hem parkeer, nu wil het wel eens gebeuren dat ik materialen moet gaan halen in de stad, dan wil parkeren op een volle parkeerplaats wat minder gaan.
Op een dag gebeurde het dus dat ik de Benz wat schuin had staan en collega van scheikunde met een Mazda spacecar er niet langs kon, ik werd gebeld en gevraagd of ik mijn auto wilde verplaatsen.
Buiten gekomen op de parkeerplaats vroeg de bewuste collega of ik die Duitse zeecontainer naar de sloop wilde laten slepen.
Ik speelde het spel mee en ging hoogst verontwaardigd en met opgestoken zeilen weer terug naar binnen met de mededeling; behandel mij en mijn auto met respect anders laat ik hem staan:angry:en verplaats ik hem pas als ik naar huis ga.
De collega was te verbaasd om te reageren en riep dat hij de kinderen uit school moest en geen tijd had voor die flauwekul, ik ook niet riep ik terug en kinderen moeten te voet of met de fiets naar school.
Woedend stoof hij achter mij aan en riep je zet nu die auto weg. Op zulke momenten gaan bij mij de hakken in het zand, en in allle rust zei ik tegen hem bel de politie maar die treden wel op tegen foutparkeerders. Ad, kom op nou smeekte hij,ik zei tegen hem die auto is een maisgele Mercedes Benz 300TD USA model.bjr. 1981, dus als je vraag of ik aub die gele Mercedes wil verplaatsen dan wil ik daar wel overnadenken.
Woest was hij, maar hij vroeg netjes of ik de auto aub wilde verplaatsen, welke vroeg ik om hem te jennen want ik heb er drie, die Mercedes!!, toe nou met die flauwekul, welke Mercedes want ik heb er twee.
Witheet was hij, maar hij begreep goed dat ik mijn machtpositie aan het uitbuiten was en door zijn woede steeds meer geprikkeld raakte. Hij koos tenslotte voor de verstandigste weg en riep het is een maisgele Mercedes 300 diesel. Goed zo antwoorde ik, dat is respect tonen voor personen en hun auto's.
AD (Benedendijker);)