door Martijn 230TE » 06 maart 2008, 17:57
Geachte medebenzers,
Dit is een verhaal met een lelijke staart !! De foto's zijn voor hen met een sterke maag of zij die een Benz geen moer doen...
Mijn verhaal begint op 5 maart. Via Ebay een zgan achterklep, motorkap en twee voordeuren, allen voor een Tmodel, gekocht. Ze moesten worden opgehaald in het diutse Hamm. Dit is een rustiek boerendorpje in de buurt van Dortmund.
Na een heenweg van twee uur en ontspannen rijden aangekomen bij de verkopende partij. Vriendelijk en geïnteresseerd en vol verbazing dat alle objecten verdwenen in de Kombi.
Overigens, op de heenweg de topsnelheid uitgeprobeerd en hij kwam net niet aan de 200 p/u. Vreemde topic titel hoor ik jullie denken. Welnu, het staartje komt eraan...
De terugweg ging net zo mooi en het mooiste weer erbij, maar net te fris om gebruik te maken van het open dak. Afijn rustig tuffend en met de geur van het nest (thuis dus) in de neus nog een klein uurtje rijden. Bij een inhaal maneuvre dus op de linkerbaan en tegelijkertijd een grijze bus met blauwe band met text "POLIZEI" en blauwe lichten. Rode remlichten en waarschuwingslichten. In Duitsland is dit standaard STAU ! Afremmen dus en aansluiten in de rij (nog steeds linkerbaan). Het blijkt dat we staan te wachten voor een ongeval, wat plaats heeft gevonden. Met Anouk uit de speakers verschijnt er ineens een bijgeluid ...... De sound van schurend rubber over asfalt. Een geluid wat je niet wilt horen op een snelweg, linkerbaan in Duitsland. Het gaat door merg en been. De fractie waarin ik in mijn achteruitkijk spiegel kijk zie ik een witte regen van rondvliegend glas. Het blijkt dat er een blauwe Passat bezig is zich tussen de file en de vangrail een weg te banen. Hij raakt eerst de twee auto's achter mij, waarbij direct zijn rechter voorwiel afknapt. Ik grijp mij vast aan het stuur en wacht op de impact van aanstormend geweld. Het duurt minder dan een seconde en ik zie de achterzijde van de Passat nog 4 auto's rammen en 100 meter later tot stilstand komen. De ravage is enorm en ik begin hard te vloeken. Overigens in het Nederlands. Na 10 seconden maar uitgestapt en de schade opgenomen. Binnen een seconde is de hele linkerzide gestript. Sneller heb ik het niet zien gebeuren. Deze Passat moet over de 200 km/u hebben gereden. Het kan niet anders. ook heeft hij niets gezien van de opstopping. Waar hij wel mee bezig is geweest weet ik niet en moet ik ook niet willen weten. Ik heb de rest van de avond gewacht bij het lokale tankstation in afwachting van mijn privé taxi.
De foto's tonen de schade en ik ben in afwachting van wat komen gaat. De Benz heb ik in Duitsland achter moeten laten en zal binnekort worden vervoerd naar Emmen.
Ik heb geen enkel idee hoe dit verzekeringtechnisch verder gaat. Ik ben enkel WA verzekerd. Dus als er ervaringsdeskundigen zijn met tips wat ik moet doen of rekening mee moet houden, ik houd mij aanbevolen.
Post edited by: Martijn 230TE, at: 2008/03/06 18:07<br><br>Post edited by: Martijn 230TE, at: 2008/03/06 19:05