Heren, dames,
Nog een issue of 2 bij mijn 230.
Als ik de motor start en ook bij bobbels in de weg hoor ik een duidelijk gebonk onder mijn wagen..middenonder/achterbank beetje die hoogte.
Ik vermoed dat er iets is met mijn cardanlager..dat rubber wellicht..de hardyschijf achter zag er op 1e gezicht goed uit.
Iemand dit eerder meegemaakt?
Tevens en dat vind ik zorgelijker..als ik rechterbochten draai..dan sinds een week of 2 hoor ik een ratelend/grommend geluid vanuit de wagen komen..ik heb nog moeite met het lokaliseren van de richting ervan (juist omdat het in bochten is , die duren kort en dan kan ik ook niet met mijn oor in de achterbank hangen) maar..mijn gevoel zegt nu dat het geluid van rechtsachter komt.
Heb ik vandaag gekeken zo goed als kon, en hoewel mijn differentieel een vette klomp is..zie ik weinig..hooguit dat de rubber hoes (steekas/differentieel) gedeeltelijk vet/nat is en de andere hoes niet.
Als de remmen van de andere topic gefikst zijn wil ik hem op de krik zetten achter en dan de draaitest doen. Als ik het goed heb: opkrikken, handrem los, automaat in P en aan het wiel draaien. Resultaat, geen speling is goed, enige speling is slecht..klopt dat of kan ik op een andere manier iets testen.
Ook van belang: ik moet er mee naar Duitsland over 2 weken..kan ik ermee door blijven rijden zonder een wiel en mijn leven te verliezen?
Hartleijk dank weer,
Groeten
Remy