Vandaag de 230 (m115) getrakteerd op nieuwe Beru-bougiekabels.
Voor welgeteld 56 euro's (goedkoop toch), den originele Beru-kabels aangeschaft.
Eenmaal geinstalleerd liep de motor voor geen meter meer,............
Wellicht iets voor de blundertopic WANT;
wat ga ik doen met al mij (ahum) technisch verstand,.....aan de carburateur zitten pielen,......(een vage theorie in mijn brein die vertelde dat minder weerstand van nieuwe kabels wellicht ook een ander afstelling vraagt van de carburateur).
Achteraf niet moeten doen natuurlijk, want het lag aan het niet goed aansluiten van de kabels op de verdelerkap. Dat merkte ik toen ik een licht schok kreeg bij het aanduwen van de stekkertjes; het lekt!
Ik heb de originele kabels, dus dat zou moeten passen, maar ik denk dat er ooit een nieuwe verdelerkap op is gezet; de stekkertjes van de nieuwe kabels bereiken niet het koperen binnenwerk,........
Gelukkig bleek dat de stekkertjes van de oude kabels over zetten waren op de nieuwe.
Daarna de carburateur weer afgesteld, en de m115 zoeft als nieuw!