MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 11:48

bougiekabels die niet (maar toch wel) passen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

bougiekabels die niet (maar toch wel) passen

Berichtdoor Don » 11 mei 2009, 19:52

Vandaag de 230 (m115) getrakteerd op nieuwe Beru-bougiekabels.

Voor welgeteld 56 euro's (goedkoop toch), den originele Beru-kabels aangeschaft.
Eenmaal geinstalleerd liep de motor voor geen meter meer,............

Wellicht iets voor de blundertopic WANT;

wat ga ik doen met al mij (ahum) technisch verstand,.....aan de carburateur zitten pielen,......(een vage theorie in mijn brein die vertelde dat minder weerstand van nieuwe kabels wellicht ook een ander afstelling vraagt van de carburateur).

Achteraf niet moeten doen natuurlijk, want het lag aan het niet goed aansluiten van de kabels op de verdelerkap. Dat merkte ik toen ik een licht schok kreeg bij het aanduwen van de stekkertjes; het lekt!

Ik heb de originele kabels, dus dat zou moeten passen, maar ik denk dat er ooit een nieuwe verdelerkap op is gezet; de stekkertjes van de nieuwe kabels bereiken niet het koperen binnenwerk,........
Gelukkig bleek dat de stekkertjes van de oude kabels over zetten waren op de nieuwe.

Daarna de carburateur weer afgesteld, en de m115 zoeft als nieuw!
Don

Re:bougiekabels die niet (maar toch wel) passen

Berichtdoor Leon » 12 mei 2009, 13:50

Die beru setjes die hebben een "zaagtand" aansluiting aan de verdeelkap terwijl de verdeelkap zon 8mm klemsysteem is. Ik heb nl ook al eens gekeken naar die setjes, maar nog steeds niet gekocht (hierom).

Ik zoek nog Bosch kabels, maar er is geen automaterialenzaak die dit kan leveren. "Huh, zelf je kabels knijpen..., nee joh dat doen we niet meer"...
Leon

Berichtdoor drieske » 12 mei 2009, 14:07

Bosch-service punt heeft alle soorten en maten !
drieske
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Berichtdoor Don » 12 mei 2009, 15:05

Als je voor nieuwe kabels gaat; of de gehele auto meenemen/of je verdelerkap meenemen.

Bij mijn 230 is waarschijnlijk ooit een modernere verdeelkap opgezet; maar mijn 'onderdelen-dealer' heeft de klassieke kabels besteld, zoals ze in zijn database te vinden waren voor de M115: een instinkertje dus,....
Don

Keer terug naar Techniek